Performancing Metrics

وزارت راه برای ساخت ترمینال سلام قرارداد می‌بندد | اتاق خبر
کد خبر: 377706
تاریخ انتشار: 4 آبان 1395 - 18:01
با تصمیم هیات وزیران، وزارت راه و شهرسازی مجاز شد نسبت به انعقاد قرارداد با شرکت احداث و راه‌اندازی ترمینال سلام فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) اقدام کند.

اتاق خبر: متن مصوبه هیات وزیران به شرح زیر است:

۱- وزارت راه و شهرسازی که از این پس وزارت نامیده می شود مجاز است با نمایندگی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در قالب بند (ب) ماده (۲) آیین نامه اجرایی قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پولی کشور و برای تامین مالی هزینه‌های تکمیل پروژه ترمینال سلام شامل مطالعات، طراحی، احداث، تکمیل، راه‌اندازی، اجاره به شرط تملیک و انتقال، نسبت به انعقاد قرارداد با شرکت احداث و راه اندازی ترمینال سلام فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)  به سهامداری بنیاد مستضعفان که از این پس به اختصار شرکت طرف قرارداد نامیده می‌شود با رعایت ضوابط و مقررات جاری کشور، اقدام کند.

۲- تامین صددرصد منابع مالی مورد نیاز جهت تکمیل  ترمینال سلام و تاسیسات جانبی مکانیکی و برقی مربوط تا مرحله تحویل دائم پروژه و تسویه حساب کامل، برعهده شرکت طرف قرارداد است.

۳- به وزارت اجازه داده می‌شود با رعایت مواد (۲۷) و (۲۸) قانون برگزاری مناقصات – مصوب ۱۳۸۳- نسبت به واگذاری انجام امور مطالعات، طراحی و پیمانکاری اجرای پروژه ترمینال سلام و تاسیسات جانبی مکانیکی و برقی آن، در صورت احراز صلاحیت‌های مربوط، به شرکت‌های واجد صلاحیت معرفی شده از سوی شرکت طرف قرارداد اقدام کند، مشروط به آنکه در هر مورد قبل از واگذاری، گواهی صلاحیت مشاوره و یا پیمانکاری شرکت‌های معرفی شده از مراجع ذی ربط اخذ و مورد تایید وزارت قرار گیرد.

تبصره ۱- شرکت طرف قرارداد مکلف است، پیشنهاد قیمت اجرای ترمینال را به همراه تجزیه و تحلیل (آنالیز) قیمت مربوط بر اساس مطالعات مصوب وزارت و آخرین فهرست بهای ابلاغ شده توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و ضرایب آن با اعمال ضریب بروزرسانی شاخص مبنای تعدیل فهرست بها (تا زمان ارایه پیشنهاد کتبی قیمت خود) و پیش بینی تعدیل دوره ساخت، مالیات بر ارزش افزوده، حق بیمه‌های سهم کارفرما و سایر هزینه‌های جانبی مرتبط با اجرای طرح را به وزارت تحویل کند.

تبصره ۲- حداکثر ضریب پیشنهادی سرمایه گذار (ضریب بالاسری پیمانکاری) معادل (۰۹/۱) تعیین می‌شود.

۴- دوران واگذاری معادل (۹۶) ماه مشتمل بر (۱۲) ماه دوره احداث و تکمیل و (۸۴) ماه دوره واگذاری منافع بهره برداری – دوره پرداخت اقساط اجاره (شامل اصل سرمایه و سود مصوب) – به شرکت طرف قرارداد خواهد بود.

۵- سود سرمایه گذاری شرکت طرف قرارداد معادل نرخ های اعلام شده از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران - در زمان انعقاد قرارداد- برای سپرده های بلندمدت یک ساله بانک های دولتی به علاوه (۳%) درصد تعیین می‌شود.

تبصره – چنانچه دوره مطالعات، طراحی واحداث، بر اثر تعلل طرف مشارکت یا پیمانکاران معرفی شده بیش از مدت تعیین شده به طول انجامد، در دوره تاخیر هیچگونه سودی برای آورده طرف مشارکت منظور نخواهد شد و استیفای حقوق دولت در مدت تاخیر طبق بند (۹) این تصویب نامه انجام می‌شود.

۶- مرجع تایید هزینه های احداث – تکمیل و راه اندازی ترمینال سلام فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)  و پرداخت کامل اقساط اجاره شرکت طرف قرارداد، حسابرس مورد تایید وزارت امور اقتصادی و دارایی است.

۷- درآمد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) جزو درآمدهای اختصاصی شرکت محسوب و پس از واریز به حساب تمرکز وجوه شرکت مذکور نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با درخواست ذی حساب و سایر مقامات مجاز شرکت یادشده در چهارچوب بودجه مصوب مربوط (به میزان اقساط اجاره ماهیانه) از سوی خزانه به حساب ویژه وزارت نزد بانک عامل (قابل برداشت برای شرکت طرف قرارداد) واریز و صرفاً برای پرداخت اقساط مذکور به شرکت طرف قرارداد از آن استفاده می‌شود.

اضافه و یا کسری درآمدهای ترمینال سلام در هر ماه نسبت به مبلغ اجاره ماهیانه با توجه به زمان پرداخت و نرخ سود مصوب، بر طول اجاره با توجه به شرایط قرارداد تاثیر کاهنده یا فزاینده خواهد داشت.

۸- بیمه، مالیات و سایر حقوق و عوارض ناشی از اجرای پروژه تابع قوانین و مقررات طرح های عمرانی است.

۹- وزارت موظف است در قرارداد منعقده، نحوه استیفای حقوق دولت را در صورت خودداری و یا ناتوانی شرکت طرف قرارداد در اجرای مفاد قرارداد پیش بینی کند.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، این مصوبه را برای اجرا به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ کرد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید