Performancing Metrics

نیاز کل جامعه به مهارت آموزی‌ | اتاق خبر
کد خبر: 377715
تاریخ انتشار: 5 آبان 1395 - 00:54
رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور از رشد شش درصدی شرکت کنندگان مسابقات ملی مهارت خبر داد.

اتاق خبر: محمد امین سازگارنژاد امروز، در بازدید از هفدهمین مسابقات ملی مهارت اظهار کرد: نیروی انسانی ماهر یکی از مهمترین عوامل دستیابی به توسعه است.

وی ادامه داد: بدون شک در جامعه‌ای که به انتقال مهارت به نیروی انسانی توجه می‌شود رشد و بهره‌وری با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد.

او اضافه‌کرد: براین اساس مهارت آموزی به نیروی جویای‌کار و همچنین به روز رسانی مهارت‌های شاغلان یکی از مهمترین اهداف سازمان فنی و حرفه‌های محسوب می‌شود.

وی افزود: آموزشهای فنی و حرفه‌ای با هدف پاسخگوی به نیازهای بازار کار در بخش‌های مختلف صورت می‌گیرد.

این مسئول توضیح داد: سعی می‌شود آموزش‌های فنی و حرفه‌های به گونه‌ای باشد که مهارت آموزان بتوانند بهترین خدمات را درزمینه‌های تولید، صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی ارائه دهند.

سازگارنژاد با بیان این‌که برخی تصور می‌کنند تنها جامعه کارگری به مهارت آموزی‌ نیاز دارد ابراز کرد:کل جامعه باید با مقوله مهارت آشنا شوند و این امر تنها مختص جامعه کارگری نیست.

این مسئول تصریح کرد: جامعه، خانواده، صاحبان مشاغل و بخش های اقتصادی کشور باید به مهارت آموزی توجه داشته باشند زیرا سرمایه گذاری در این زمینه مسیر توسعه را هموارتر می‌کند.

وی در ادامه صحبت‌هایش به شکاف میان دانشگاه و بازار کار اشاره کرد و گفت: بسیاری از دانشجویان مهارت انجام کار را ندارند به همین منظور سازمان فنی و حرفه ای پلی است که دنیای دانش و کار را بهم نزدیک می کند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای‌کشور اظهار کرد: سال گذشته یک میلیون ۳۰۰ هزار نفر از آموزش‌های مختلف فنی و حرفه‌ای بهره برده اند. در شش ماه اول امسال هم ۷۰۰ هزار نیروی انسانی (کارآموز) دوره های آموزشی سازمان فنی و حرفه ای را گذرانده اند.

وی در ادامه به مشکلات مالی سازمان فنی و حرفه‌ای اشاره‌ کرد و افزود:  متاسفانه این سازمان با کمبود اعتبارات دولتی مواجه است که همین امر پیگیری اهداف را کند می‌کند.

وی گفت: فعالیت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای اقدامی برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است به همین دلیل باید به نیازهای این سازمان توجه بیشتری شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در بخش دیگری از صحبت های خود به برگزاری مسابقات ملی مهارت اشاره و اضافه کرد: استقبال جوانان در سال جاری از این مسابقات با رشد شش درصدی مواجه بوده است.

سازگارنژاد توضیح داد: این امر نشان می‌دهد جوانان به اهمیت مهارت آموزی در دنیای امروز پی برده‌اند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مسابقات ملی مهارت را فرصتی برای تشخیص نقاط قوت و ضعف حوزه مهارت دانست و گفت: وزارت کار و مجموعه‌های تابعه تلاش می‌کنند بحران بیکاری در کشور حل شود.

وی گفت: صندوق کارآفرینی امید به همه مدال آوران مسابقات ملی مهارت وام اعطا می‌کند.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید