Performancing Metrics

تسویه60 درصد از بدهی نفتی ایران به هند | اتاق خبر
کد خبر: 377883
تاریخ انتشار: 5 آبان 1395 - 12:30
رییس خانه اقتصاد ایران
رئیس شورای مشترک بازرگانی ایران و هند گفت: رقم دقیق بدهی نفتی هند به ایران هیچ‌وقت اعلام نشده، اما بر اساس اطلاعات موجود بیش از ۶۰ درصد آن تا به امروز پرداخت شده است.

اتاق خبر: ابراهیم جمیلی اظهار کرد: بر اساس توافق انجام‌شده با هندوستان این کشور برای باز پس دادن پول نفت ایران که پیش از لغو تحریم ها به این کشور فروخته شده بود، در حال عمل به توافق انجام‌شده است.

وی افزود: نفت و میعانات گازی نیز که اکنون به هندوستان صادر می‌شود  این کشور به شکلی مرتب پول آن را پرداخت می‌کند.

رئیس شورای مشترک بازرگانی ایران و هند ادامه داد: از طلب قبلی هندوستان به ایران  60درصد آن پرداخت شده  و به تازگی نیز توافق شده است که این کشور مابقی پول ایران را از طریق یک بانک آلمانی پرداخت کند.

وی در خصوص مبلغ دقیق بدهی هندوستان به ایران بابت فروش نفت گفت: مبلغ دقیق این موضوع را نمی‌شود اعلام کرد زیرا این مبلغ هیچ‌وقت اعلام نشده  اما بر اساس اطلاعات ما بیشتر از 60 درصد آن پرداخت شده است.

جمیلی با بیان اینکه هندوستان در زمان تحریم‌ها همکاری‌های خوبی با ایران داشته است افزود: به نظر من هندوستان بدقولی نکرده‌است زیرا در حال حاضر کشورهای زیادی هستند که هیچ‌وقت پول ایران را نپرداخته‌اند، اما هیچ حساسیتی نیز روی آنها نیست و نباید روی هند حساسیت داشته باشیم.

وی تأکید کرد: هر کسی با ایران تجارت کند پول خوبی نصیب آنها می‌شود و هندوستان نیز در همکاری با ایران سود خوبی نصیب خود کرده و وجود روابط تجاری با ایران به نفع منافع ملی آنها است. سیاست گذاران هندی همواره نظر خوبی به ایران داشته‌اند.

منبع: تسنیم

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید