Performancing Metrics

سند جامع شهرسازی ریل پایه در حال تدوین است | اتاق خبر
کد خبر: 377906
تاریخ انتشار: 5 آبان 1395 - 16:16
کارشناس ارشد معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: درزمینه شهرسازی ریل پایه سندی جامع در حال تنظیم است که می‌تواند به شهرها ابلاغ شده و موجب شود حضور ریل در شهرها ماندگار شود.

اتاق خبر: مرضیه باریکانی در حاشیه همایش تخصصی شهرسازی ریل پایه که در دانشگاه زنجان برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: طبق اقدامات گذشته کارگروه حمل و نقل و شهرسازی در جهت نزدیک کردن دو بعد حمل و نقل و شهرسازی، هم در بعد درون‌شهری و هم برون‌شهری تشکیل شده است و اقدامات در این راستا ادامه پیدا کرد.

وی افزود: در ادامه اقدام به برگزاری جلسات بیشتر و همایش در این زمینه کردیم و سال گذشته همایشی تحت عنوان شهرسازی و ریل پایه ۱ برگزار شد و همایش مطلوبی در سطح ایجاد جرقه در ذهن مدیران ارشد در این زمینه بود.

این مسئول اظهار کرد: در ادامه تصمیم گرفته شد که بهمن‌ماه امسال دومین همایش شهرسازی ریل پایه در سطح ملی در بهمن‌ماه برگزار شود که در این دوره دانشجویان از اهمیت بیشتری برخوردارند و پژوهش‌ها و مقالات خود را می‌توانند به دبیرخانه همایش از طریق مراجعه به سایت www.rbudconf.ir به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

کارشناس ارشد معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در زمینه شهرسازی ریل پایه سندی جامع در حال تنظیم است که می‌تواند به شهرها ابلاغ شده و موجب شود حضور ریل در شهرها ماندگار شود.

وی با بیان اینکه حضور ریل در شهرها نه تنها گسست شهری ایجاد نمی‌کند، بلکه منجر به توسعه شهری نیز می‌شود، یادآور شد: در رمینه شهرسازی ریل پایه الگوبرداری از دیگر کشورها انجام می‌شود اما کپی‌برداری نمی‌شود؛ چرا که اقدامات باید متناسب با منطقه صورت گیرد.

این مسئول اظهار کرد: می‌توان با ایجاد ایستگاه‌های ریلی مناسب حاشیه‌های شهرها را توسعه داده و موجب پیشرفت در این بخش‌ها شد. در حال حاضر در نظر داریم شهری به عنوان پایلوت انتخاب شود که شهرهایی چون همدان، مشهد، تهران، اصفهان در این خصوص مد نظر است و شهرهایی دیگر نیز در حال امکان‌سنجی است.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید