Performancing Metrics

بهبود کیفیت خودروهای تولیدی لازمه کاهش سوانح رانندگی است | اتاق خبر
کد خبر: 377988
تاریخ انتشار: 6 آبان 1395 - 09:18
جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: در 10 سال گذشته شاهد روند کاهشی مناسبی در تلفات سوانح رانندگی در کشور بودیم و برای ادامه این روند باید در زمینه بهبود کیفیت خودرو تلاش بیشتری صورت گیرد.

اتاق خبر:سردار اسکندر مومنی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اواسط دهه 80، با تردد حدود هفت میلیون دستگاه خودرو در کشور 28 هزار تن در سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند که این تعداد در سال گذشته به 16 هزار تن تلفات سوانح رانندگی با وجود تردد 18.5 میلیون دستگاه خودرو رسید.
وی اضافه کرد: این روند کاهشی بسیار محسوس است و باید از تلاش های صورت گرفته در این راستا قدردانی کرد هرچند حتی یک تن تلفات سوانح رانندگی نیز برای ما زیاد است.
وی اظهار کرد: طبق بررسی ها، مهمترین عامل این میزان کاهش در یک دهه گذشته بهبود عملکرد عامل انسانی بوده که این امر نیز نشان دهنده تاثیر آموزش های همگانی و اطلاع رسانی در این بخش است.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ما انتظار داریم که عامل خودرو نیز به کمک کاهش تلفات سوانح رانندگی بیاید چراکه در حال حاضر، کیفیت خودروهای تولید داخل بالا نیست.
سردار مومنی با بیان اینکه تا جایی که قانون اجازه دهد، پلیس به دنبال ارتقای ایمنی خودروهاست، ادامه داد: ما معتقد هستیم کف استانداردهای تولیدی خودرو باید ارتقا یابد چون در حال حاضر به طور تقریبی هر خودرویی که تولید می شود، استاندارد دریافت می کند و این امر حتی برای برخی خودروها با سابقه تولیدی 40 سال نیز صدق می کند.
وی گفت: امسال نیز شاهد کاهش سه درصدی در تلفات سوانح رانندگی در کشور بوده ایم که امیدواریم این روند کاهشی در ماه های آینده نیز خود را بیشتر نشان دهد.
به گزارش ایرنا، سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) برای بررسی وضعیت فعالیت فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در ارومیه حضور داشت.
طبق برخی آمارها، در 14 سال گذشته 315 هزار تن در کشور بر اثر تصادف های رانندگی جان خود را از دست داده اند.

ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید