Performancing Metrics

حضور مستشاران نظامی ایران در کشورهای عراق و سوریه، کمک مؤثری برای مبارزه با تروریسم است | اتاق خبر
کد خبر: 378152
تاریخ انتشار: 7 آبان 1395 - 12:43
امیرعبداللهیان مطرح کرد:
در دیدار قائم مقام وزارت خارجه سوئیس با دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل، دو طرف بر همکاری جدی و جمعی برای مقابله با پدیده شوم تروریسم از سوی همه کشورها تأکید کردند.

اتاق خبر: ایو رُسیه قائم مقام وزارت خارجه سوئیس ظهر امروز( پنج شنبه 6 آبان) ماه با حسین امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل دیدار کرد و دو طرف پیرامون آخرین تحولات منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با تاکید بر عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران برای بازگرداندن امنیت و آرامش به منطقه گفت: ایران همواره معتقد به استفاده از راه حل‌های سیاسی برای برون رفت از بحران‌های منطقه‌ای و بین‌المللی است و در این مسیر از هیچ کمکی دریغ نکرده است.

وی افزود: برخی مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران که به درخواست دولت‌های عراق و سوریه به دولت، نیروهای مسلح و مردم این کشورها در مبارزه با تروریسم کمک موثری می‌کنند، به شهادت رسیده‌اند که سهم بزرگی در کمک به امنیت منطقه در جهان دارند.

امیر عبداللهیان در ادامه این دیدار با اشاره به تحولات منطقه ضمن انتقاد از عملکرد امریکا و دخالت‌های آشکار نظامی این کشور در کشورهای دیگر، تصریح کرد: اشتباهات مکرر امریکا و متحدانش در منطقه، سبب شکل گیری وضعیت نابسامان فعلی و رشد تروریسم در عراق، سوریه، یمن، لیبی و سایر کشورها از خاورمیانه تا شمال افریقا شده است.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل، معضل تروریسم را بزرگترین خطر برای همه کشورها دانست و افزود: اگر همکاری جدی و جمعی برای مقابله با پدیده شوم تروریسم از سوی همه کشورها صورت نگیرد، صلح و ثبات در منطقه و جهان با تهدید جدی مواجه می‌شود.

وی با تقدیر از تلاش ها و کمک های انسان دوستانه کشور سوئیس برای حل معضلات منطقه، گفت: افزایش همکاری و رایزنی مشترک دو کشور در جهت یافتن راه حل مسائل و مشکلات موجود و کمک به کاهش درد و رنج مردم کشورهای درگیر در بحران به نفع منطقه و جهان است.

امیر عبداللهیان تجاوز نظامی عربستان سعودی علیه یمن در کشتار زنان و کودکان و غیر نظامیان را خطای بزرگ و نابخشودنی سعودی‌ها خواند و افزود: برخی بحران‌ها در منطقعه به نقطه جوش رسیده و اگر سرعت راه حل‌های سیاسی بیشتر نشود همه متضرر خواهیم شد.

وی وجود بحران در بحرین و نقض حقوق بشر و تداوم دستگیری و لغو تابعیت اتباع این کشور را از اقدامات افراط گرایانه خواند که پیامدهای ناخوشایندی را به دنبال دارد و خواستار تحرک جدی‌تر اروپا در این موضوع شد.

ایورُسیه، قائم مقام وزارت خارجه سوئیس نیز با ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به برقراری ثبات و آرامش در منطقه قابل توجه است، مسئولان سوئیسی همواره از اقدامات مشترک با ایران در جهت تقویت صلح و ثبات در منطقه و جهان استقبال می‌کنند.

وی در ادامه گفت: متاسفانه برخی اقدامات نادرست به شکل گیری و گسترش بحران‌های عدیده در منطقه و جهان منجر شده است که مهار آن بسیار دشوار است.

قائم مقام وزارت خارجه سوئیس در بخش دیگر سخنان خود، تصریح کرد: سوئیس همواره راه حل‌های سیاسی و غیر نظامی را به عنوان تنها راهکار حل بحران‌ها می‌داند و در این مسیر نیازمند همکاری کشورهای چون ایران است.

ایورُسیه بر تمرکز بر رعایت حقوق بشر در بحرین تاکید کرد و خواستار اقدام مشترک کشورها برای مقابله با تروریسم و دیگر اقدامات امنیتی شد.

گفتنی است: طرفین در این دیدار روند مبارزه با تروریسم در عراق را مثبت و امیدوارکننده ارزیابی کردند و اقدام دولت و نیروهای مسلح عراق را در مبارزه با داعش مورد توجه قرار دادند .

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل و قائم مقام وزارت خارجه سوئیس در پایان این دیدار بر ضرورت تمرکز و راه حل های سیاسی به موازات مبارزه با تروریسم در سوریه و یمن تاکید کردند.

لازم به ذکر است کشور سوئیس حافظ منافع ایالات متحده امریکا در جمهوری اسلامی ایران است.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید