Performancing Metrics

اعلام بیشترین مناطق زمین خواری و ساخت و ساز غیر مجاز در استان تهران | اتاق خبر
کد خبر: 378156
تاریخ انتشار: 7 آبان 1395 - 13:28
بیشترین قاچاق حیات وحش در پایتخت صورت می‌گیرد
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: از نظر تخریب، تصرف، ساخت و ساز غیرمجاز و زمین‌خواری شهرستان‌ شمیرانات، پارک‌های ملی خجیر و سرخه‌حصار بیشترین مناطق درسطح استان تهران هستند.

اتاق خبر: نقی میرزاکریمی با بیان اینکه مناطق شهرستان شمیرانات و پارک‌های ملی خجیر و سرخه حصار از اهمیت بالایی برخوردار هستند گفت:در خصوص برخورد با تصرفات در اراضی اقدامات مناسبی ازسوی حفاظت محیط زیست استان تهران انجام شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: منطقه حفاظت شده ورجین در شمیرانات و شمال تهران از نظر زمین خواری مناطق حساسی هستند که نیازمند توجه بیشتر برای حفاظت هستند؛ همچنین بیشترین برخوردها و تخلفات در خصوص تصرفات اراضی در مناطق حفاظت شده وجود دارد.

میرزا کریمی افزود: به دلیل اینکه در مرکز مناطق، گشت و کنترل‌های بسیاری صورت می‌گیرد و پاسگاه‌ها فعال هستند. هرگونه تخلفات زیست محیطی در این مناطق کمتر است ولی در حاشیه مناطق با تخلفات بیشتری روبرو هستیم.

میرزاکریمی با اشاره به اینکه بیشترین خرید و فروش و قاچاق حیوانات در زمینه گونه‌های وحشی داخل شهر تهران صورت می‌گیرد، گفت: شکار غیرمجاز در هرکجایی که حیات وحش حضور داشته باشد تخلف محسوب می شود و در مناطقی مانند اثر طبیعی ملی پارک‌های ملی که بالاترین سطح حفاظتی را دارند، تخلفات بیشتری صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: از نظر صید ماهی، گونه با ارزش "قزل آلای خال قرمز" در پارک ملی لار قابل اهمیت است که تخلفات صید غیر مجاز بیشتر به این منطقه مربوط می‌شود.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید