Performancing Metrics

نگاه گمرک به فعالان اقتصادی تغییر کند | اتاق خبر
کد خبر: 378180
تاریخ انتشار: 7 آبان 1395 - 18:06
برخوردار
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران معتقد است تعداد و حجم گمرکات ایران بیش از حد استاندارد است و گمرکات برای آنکه بتوانند خدمات بهتری ارائه کنند باید متمرکز شوند.

اتاق خبر: محمد حسین برخوردار  گفت: دولت جدید سعی کرده است که سامانه الکترونیک را برای بهبود روند گمرک اجرا کند؛ اتفاقی که در جهت تسهیل امور گمرکات تاثیرگذار بوده اما همچنان مشکلات اداری برای وارد فعالان اقتصادی وجود دارد، برای حل این مسئله نیاز است که مجریان درک درستی از اجرای قانون داشته باشند.  

وی ادامه داد: مسئله مهم دیگر این است که گمرک باید دید خود را به فعالان اقتصادی تغییردهد و به آن‌ها احترام بگذارد و همه را به دید کسانی که می‌خواهند قانون را دور بزنند نگاه نکنند، البته اینگونه نیست که تمامی فعالان اقتصادی فعالیت‌شان شفاف باشد اما باید بین فعالانی که شفاف کار می‌کنند و کسانی که به دنبال سوءاستفاده هستند تفاوت قائل شوند.

عضوهیات نمایندگان اتاق بازرگانی اضافه کرد: از سوی دیگر باید افرادی که در گمرک مرتکب تخلف و فساد می‌شوند مورد شناسایی قرار بگیرند و اسامی آن‌ها به اتاق‌های بازرگانی‌ استان‌ها داده شود تا مورد شناسایی قرار بگیرند.  

برخوردار با بیان اینکه گمرکات باید به لحاظ امکانات سخت افزاری و نرم افزاری تغییر کنند، عنوان کرد: باید به وسیله تجهیزات وامکانات جدید مانند دستگاه‌های ایکس ری درصد ورود کالاهای قاچاق را پایین آورد.

رئیس سابق مجمع عالی واردات تصریح کرد: بنابراین برای حل مشکلات گمرکی اول باید نگاه به فعالان اقتصادی تغییر کند و در مرحله بعد با فراگیر شدن دولت الکترونیک و بکارگیری از تجهیزات جدید از فساد جلوگیری شود. از سوی دیگر باید به سمت شفاف‌سازی قوانین برویم و قوانین ادرای‌مان را نه فقط در گمرک بلکه در ابعاد مختلف بازنگری کنیم.   

برخوردارافزود: تعدا گمرکات ما بسیار زیاد است و باید تعداد فعلی که حدود ۱۶۰ گمرک است کمتر شود و به حداقل برسد، اگر برخی از نمایندگان مجلس فکر می‌کنند با بیشتر شدن گمرکات شغل ایجاد می‌شود اشتباه است، گمرکات باید به سمت متمرکز شدن بروند.    

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید