Performancing Metrics

وضعیت قیمت مرغ و گوشت قرمز در بازار | اتاق خبر
کد خبر: 378520
تاریخ انتشار: 9 آبان 1395 - 15:29
اتاق خبر گزارش می دهد
برخلاف ماه رمضان، به نظر می رسد که در ماه محرم تا حد زیادی از نوسانات بالای قیمت های گوشت مرغ و گوسفند جلوگیری شده است.

اتاق خبر- گروه اقتصادی: قیمت کالاهای اساسی در ایام محرم و بخصوص ایام اربعین همواره مورد توجه مردم بوده است. در حقیقت به دلیل نیاز هیئت های عزاداری در کشور به مواد غذایی، باعث شده است که قیمت مواد غذایی در کشور به خصوص اقلامی مانند گوشت قرمز و مرغ با نوسان قیمتی رو به رو شود. با این حال به نظر می رسد که امسال قیمت های مواد غذایی به خصوص قیمت مرغ با نوسان چندانی مواجه نبوده است و شاهد نوعی ثبات در بازار هستیم. در واقع برخلاف ماه رمضان که همواره به عنوان ماهی که در آن مردم با افزایش قیمت مواد غذایی رو به رو می شوند و برنامه هر ساله دولت ها در ایران تلاش برای جلوگیری از افزایش قیمت مواد غذایی در این ماه است ، به نظر می آید که در ماه محرم تلاش برای ثبات قیمت تا حدی نتیجه بخش بوده است.

قیمت انواع گوشت در هفته های میانی ماه آبان ماه تغییرات چندانی نسبت به هفته های اول نداشته است و برخلاف ماه رمضان که  گوشت مرغ به عنوان کالای پرمصرف در ماه رمضان با افزایش قیمت رو به رو شد در این ماه نوسان قیمتی زیادی نداشته است.

گوشت مرغ تنوع بسیاری در بازار گوشت سفید کشور دارد و امسال نیز با توجه به همزمانی ماه محرم و فصل جوجه کشی مصرف گوشت مرغ افزایش داشته است بااین حال شاهد این وضعیت هستیم که این ماده غذایی با نوسان همراه نبوده است و وضعیت بازار گوشت مرغ آرام و بدون افزایش و کاهش شدید قیمتی است. با این حال برخی از انواع گوشت سفید مانند گوشت شترمرغ به دلیل کم بودن و خاص بودن در بازار قیمت بیشتری دارند . در گفت و گوی اتاق خبر با روئسای برخی  اتحادیه های مواد غذایی آخرین قیمت های گوشت سفید و قرمز اعلام شد.

 

بازار مرغ بدون نوسان خاص

مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه مرغ و ماهی در گفت و گویی که با اتاق خبر داشت در مورد نوسان قیمت مرغ در بازار با اشاره به افزایش قیمت مرغ و نوسان آن گفت: قیمت مرغ نسبت به دهه اول محرم هر چند روز بین 300 تا 400 تومان نوسان داشته است اما این میزان به صورت کاهش و افزایش قیمت بوده است. به همین دلیل قیمت مرغ و فراورده های مربوط به آن چندان افزایش قیمت نداشته است.

یوسف خانی مبلغ افزایش قیمت مرغ را در حدود 200 تومان در هر کیلو دانست و افزود: قیمت مرغ به میزان جوجه کشی مرغ داری ها در این ماه بستگی دارد اما به نظر نمی رسد که قیمت مرغ تا آخر ماه آبان با تغییر چندانی مواجه شود و قیمت هر کیلو مرغ بین 6700 و 7000 تومان خواهد بود.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی قیمت هر کیلو گوشت بوقلمون و شتر مرغ را به ترتیب 10300 و 45000 تومان اعلام کرد و گفت: علیرغم قیمت بالای گوشت شترمرغ و بوقلمون شاهد هستیم که برای این اقلام نیز همچنان مشتری و خریدار وجود دارد.

 

نوع گوشت

 

قیمت هر کیلو به تومان

مرغ

 

6900

 

ران مرغ

 

5900

سینه با کتف

 

12000

سینه بدون کتف

 

13000

فیله مرغ

 

14000

بوقلمون

 

10300

شترمرغ بی استخوان

 

45000

 

12 درصد حداکثر سود قصابان گوشت گوسفندی

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت و گو با اتاق خبر با اشاره به ثابت ماندن قیمت گوشت گوسفندی بعد از ایام محرم گفت: بعد از ایام دهه محرم قیمت گوشت گوسفندی تقریبا تثبیت شده باقی مانده است. با این حال با توجه به در پیش بودن اربعین  حسینی تدارکات لازم برای تامین گوشت مورد نیاز مردم در این روزها شده است و به نظر نمی رسد که مشکل خاصی در تهیه گوشت مورد نیاز مردم وجود داشته باشد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی قیمت هرکیلو گوشت مخلوط گوسفندی را 36 هزار تومان اعلام کرد و گفت: قصابان هر کیلو گوشت گوسفندی را 32 هزار تومان از کشتارگاه خریداری می کنند و با توجه به هزینه های حمل و نقل و هزینه های جانبی بین 10 تا 12 درصد سود 36 تا 37 هزار تومان به فروش می رسانند.

94105 ت

نظرات
ADS
ADS
پربازدید