Performancing Metrics

هشتاد درصد آمریکایی‌ها از کارزارهای انتخاباتی «سرخورده» شده‌اند | اتاق خبر
کد خبر: 379446
تاریخ انتشار: 15 آبان 1395 - 04:33
نظرسنجی هاحاکی از این است که اکثریت قریب به اتفاق رای دهندگان آمریکایی از سیاست‌های کشورشان متنفرند و بسیاری هم نسبت به این مساله تردید دارند که پس از روند زشت کمپین‌های انتخاباتی، کاندیداهای دو حزب دموکراتیک و جمهوری خواه بتوانند کشور را متحد کنند.

ترامپ و کلینتون

نظرسنجی نیویورک تایمز و شبکه خبری سی.بی.اس حاکی از این است که اکثریت قریب به اتفاق رای دهندگان آمریکایی از سیاست‌های کشورشان متنفرند و بسیاری هم نسبت به این مساله تردید دارند که پس از روند زشت کمپین‌های انتخاباتی، کاندیداهای دو حزب دموکراتیک و جمهوری خواه بتوانند کشور را متحد کنند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که اکثریت رای دهندگان و شرکت کنندگان گفته‌اند نسبت به این مساله تردید دارند که دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون، کاندیداهای دو حزب جمهوری خواه و دموکرات بتوانند با توجه به کمپین‌ها و مناظره‌های زشت انتخاباتی که داشتند، کشور را متحد کنند.

هشت نفر از 10 شرکت کننده در این نظرسنجی گفتند که این کمپین انتخاباتی باعث "سرخوردگی" آنها شده به جای آنکه باعث تهییج آنها شود؛ چون دو طرف یکدیگر را به شدت تهدید می‌کنند. شرکت کنندگان همچنین گفتند که این دو نفر صادقانه رفتار نکرده‌اند.

با این حال در این نظرسنجی هیلاری کلینتون در میان زنان و غیرسفیدپوستان در آمریکا بیشتر محبوب است و میزان حمایت از وی 45 درصد است درحالیکه میزان حمایت‌ها از دونالد ترامپ 42 درصد اعلام شده است. گری جانسون از حزب "لیبرترین" با پنج درصد و جیل استین با 4 درصد در رده‌های سوم و چهارم قرار دارند.

اگر کاندیدای حزب دموکرات‌ها در این انتخاب پیروز شود، با چالش‌هایی نه فقط از جانب حزب بلکه از جانب حامیان ترامپ روبرو می‌شود چراکه آنها نتایج انتخابات را قبول نخواهند داشت.

پس از آنکه ترامپ گفته ممکن است در نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دست برده شود، شش نفر از 10 نفر حامیانش گفته‌اند که اگر وی شکست بخورد، نتایج را می‌پذیرند. همچنین یک چهارم از حامیانش نیز گفتند که اگر هیلاری کلینتون پیروز شود، احتمالا نتایج را نمی‌پذیرند. همچنین 40 درصد از آنها گفتند که نسبت به شمارش دقیق آرای انتخاباتی در آمریکا اعتماد کم دارند یا اعتماد ندارند.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید