Performancing Metrics

توافق یک شرکت لیزینگ خارجی با ایران برای خرید هواپیمای ایرباس | اتاق خبر
کد خبر: 379851
تاریخ انتشار: 17 آبان 1395 - 23:59
یک خبرگزاری غربی اعلام کرد که ایران با یک شرکت لیزینگ خارجی برای تأمین اعتبار خرید ۱۷ فروند هواپیمای ایرباس به توافق رسیده است.

اتاق خبر:ایران با یک شرکت لیزینگ خارجی برای تأمین اعتبار خرید ۱۷ فروند هواپیمای ایرباس به توافق رسیده است.

این رسانه غربی در ادامه اعلام کرد: ایران با یک شرکت لیزینگ خارجی به منظور تأمین اعتبار ۱۷ هواپیمای ایرباس به توافق رسید و لذا توانست در تلاش برای خرید هواپیما پس از رفع تحریم‌ ها، از یک وضعیت لاینحل در خرید هواپیما عبور کند.

رویترز در ادامه نوشت: این توافق مانع مهمی در راه ارسال اولین سری از هواپیماها را برطرف می کند. موانع مذکور به دنبال تردید در نحوه تأمین اعتبار و برخی مخالفت های سیاسی در آمریکا و ایران ایجاد شده بود. این در حالیست که منابع آگاه هشدار دادند که ماه‌ ها مذاکره، می‌ تواند پتانسیل لازم برای ایجاد موانع جدید نیز به شمار آید.

خبرگزاری رویترز در ادامه می افزاید: یک مقام ارشد ایرانی در این باره گفته است که ما برای تأمین مالی اولین گروه از ۱۷ هواپیما به توافق رسیدیم.

لازم به ذکر است، علیرغم اینکه شرکت هواپیمائی ایرباس یک شرکت اروپائی است؛ اما از آنجائیکه تعداد زیادی از قطعات آن آمریکائی هستند؛ فروش این هواپیما به صدور مجوز وزارت خزانه داری آمریکا و تأئید نهائی دولت این کشور نیاز دارد.

مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید