Performancing Metrics

لزوم اجرای «مدیریت خون بیمار» | اتاق خبر
کد خبر: 380176
تاریخ انتشار: 20 آبان 1395 - 04:45
رییس سازمان انتقال خون عنوان کرد
رییس سازمان انتقال خون ایران گفت: نظام سلامت برای کسانی که خون تزریق می کنند، سه برابر هزینه بستری و هتلینگ می دهد.

دکتر علی اکبر پورفتح الله مدیرعامل سازمان انتقال خون

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، علی اکبر پورفتح الله ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل انتقال خون استان کرمان اظهار کرد: سه سال است که در دنیا هفته مدیریت خون بیمار برگزار می شود و فردا در همین زمینه نشستی در بیمارستان امام تهران داریم.

وی افزود: ابتدا مدیریت خون بیمار در آمریکا آغاز شد و سالانه 5 درصد افزایش اهدای خون داشته که با اجرای ادبیات مدیریت خون بیمار، امروز 14 میلیون اهدای خون دارند و این شمار کاهش داشته است.

پورفتح الله با اشاره به روش های کشورهای مختلف در مدیریت خون بیمار تصریح کرد: در حال حاضر در جراحی های ارتوپدی الکتیو بیمار نیازی به خون نخواهد داشت و در بسیاری از فعالیت های دیگر می توان این کار را انجام داد که نیاز به فرهنگسازی دارد و باید بیمارستان ها به دستگاه هایی مجهز شوند که خون بیمار در حین عمل را جمع آوری کنند که همین خون را می توان به بیمار تزریق کرد.
وی با اشاره به اقدامات کشورمان در زمینه مدیریت خون بیمار بیان کرد: دو کار مطالعاتی از سال گذشته انجام داده ایم که نتیجه آن به زودی منتشر می شود و یکی از کارها در بیمارستان شهید رجایی بود که به شدت در کاهش مصرف خون در جراحی تعویض دریچه قلب موثر بود.
رییس سازمان انتقال خون ایران گفت: امیدواریم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان، این استان پیشگام در مدیریت خون بیمار باشد.
وی با اشاره به هزینه های بالای تزریق و انتقال خون، بیان کرد: یکی از اولین مسائل، تعدیل ایمنی است و نظام سلامت برای کسانی که خون تزریق می کنند، سه برابر هزینه بستری و هتلینگ می دهد و این به نفع بیمه هاست که وارد چرخه مدیریت خون بیمار شوند.
پورفتح الله تصریح کرد: اگر نگاه اقتصادی داشته باشیم، باید به سمت مدیریت خون بیمار برویم و میزان اهدای خون را در کشور کاهش داده و به سمت ادبیات جدید برویم و یکی از بسترها، پذیره نویسی سلول های بنیادی است و همه خدمات مرتبط با اهداء در این زمینه را می‌توان در انتقال خون انجام داد.
وی افزود: با همکاری وزرات بهداشت، منابع مالی پذیره نویسی سلول های بنیادی برای 100 هزار نفر تأمین شده و سهم استان کرمان نیز از پذیره نویسی باید مناسب باشد و به تلاش خود استان بستگی دارد.
رییس سازمان انتقال خون ایران با اشاره به مسائلی که در روند درمان در کشور ما وجود دارد، بیان کرد: برای اهداء عضو هر بیمارستان برای خودش عمل می کند و زمانی که کسی مرگ مغزی می شود، دنبال این هستند که اعضاء اهدا شود یا نه. در حالی که با یک نرم افزار و ساماندهی در شبکه انتقال خون در کشور و پیوستن یک و نیم میلیون اهداءکننده خون و خانواده شان به این سیستم، می توان به اطلاعات افراد داوطلب اهداء عضو دسترسی داشت.
وی افزود: من معتقدم باید مدل پیوند کلیه در کشور ما تغییر کند، باید یک مدل داشته باشیم که اطلاعاتِ دهندگان را در یک سیستم داشته و بدون انتقال پول، پیوند صورت بگیرد.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید