Performancing Metrics

اختصاص312 میلیارد ریال اعتبار جرایم رانندگی به خوزستان | اتاق خبر
کد خبر: 380195
تاریخ انتشار: 20 آبان 1395 - 09:15
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با بیان اینکه 312 میلیارد ریال اعتبار از محل جرایم رانندگی به استان اختصاص یافته است، گفت: این اعتبارات با اولویت خرید دوربین های کنترل سرعت، بین شهرستان ها توزیع می شود.

اتاق خبر:«امید حاجتی» چهارشنبه در شورای برنامه ریزی خوزستان که در سالن جلسات استاندار برگزار شد، اظهار کرد: 312 میلیارد ریال اعتبار مربوط به جرایم رانندگی امسال است که بر اساس جمعیت، 70 درصد آن بین شهرداری ها و 30 درصد آن بین دهیاری های استان توزیع می شود.
وی تأکید کرد: با توجه به اینکه یکی از عوامل اصلی تصادفات رانندگی در جاده ها سرعت بالا و در شهرها بی نظمی در ترافیک است، خرید دوربین های کنترل ترافیک نخستین اولویت در هزینه کرد این اعتبارات است.
حاجتی با اشاره به لزوم هزینه کرد این اعتبار در بخش ترافیک و ایمنی راه ها، افزود: به دلیل تعدد دهیاری ها و نداشتن اختیار کافی برای استفاده از این اعتبار، پیشنهاد داده ایم که اعتبار دهیاری ها به دستگاه متولی آنها پرداخت شود.
وی همچنین با اشاره به طرح تفضیلی شهر 'الوان' که در این نشست ارائه شد، گفت: جاده ای که از میان این شهر می گذرد، می تواند ظرفیت هایی برای توسعه و درآمدزایی در شهر ایجاد کند.
حاجتی اضافه کرد: ساخت شهرک کشاورزی شوش، پیش بینی و منطقه کشاورزی شوش نیز مصوب شده که این عوامل می تواند جاذب جمعیت در شهر الوان باشد و باید در طرح به آنها توجه شود.
وی با اشاره به اهمیت طرح جامع و تفضیلی شهرها اظهار کرد: برخی اعضای شورای برنامه ریزی با موضوعاتی که به تخصص آنها مرتبط نیست، کم حوصله برخورد می کنند؛ این در حالی است که باید توجه داشت طرح های جامع و تفضیلی شهرها به آینده یک شهر و شهروندان مربوط می شود.
وی درباره مخالفت مشاور طرح تفضیلی الوان با دعوت شهردار به این نشست، بر حضور شهرداران در شورای برنامه ریزی استان در زمان تصویب طرح های جامع تأکید کرد و گفت: طرح های جامع و تفضیلی شهرها برای نظم بخشی به عملیات و اقدامات اجرایی شهرها و تدوین برنامه برای شهروندان است؛ بنابر این هیچ طرحی بدون حضور شهردار تصویب نخواهد شد.
حاجتی تأکید کرد: در نخستین نشست شورای برنامه ریزی استان در سال جاری مصوب شد که اداره کل راه و شهرسازی تمام مطالعات طرح های جامع و تفضیلی شهرها را امسال به اتمام برساند.

** آغاز واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی
معاون برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با اشاره به وضع واگذاری طرح های عمرانی استان به بخش خصوصی، گفت: یکی از مشکلات نظام اجرایی کشور طرح های نیمه تمام و کمبود اعتبار برای تکمیل آنهاست.
مهرداد نیکو با بیان اینکه این واگذاری ها بر اساس مصوبه شورای اقتصاد انجام می شود، افزود: شرکت آب و فاضلاب خوزستان 18 و ارشاد خوزستان با 16 طرح بیشترین طرح ها برای واگذاری به بخش خصوصی را دارند.
وی اضافه کرد: قرار است مدیریت برخی از طرح ها که به اتمام رسیده یا در حال بهره برداری است نیز به بخش خصوصی واگذار شود که اداره کل ارشاد خوزستان 21 طرح، شرکت شهرک های صنعتی 11 طرح و میراث فرهنگی چهار طرح در این زمینه داشته اند.

** 170 مسکن مهر بی مصرف
شهردار الوان نیز در این نشست گفت: 260 واحد مسکن هر در این شهر ساخته شده که حدود یک سوم آنها واگذار شده و مابقی بدون استفاده مانده اند.
محمدرضا نیکو افزود: بیشتر ساکنان شهر الوان کشاورز هستند که بدون کمک گرفتن از دولت برای خود اشتغال ایجاد کرده اند.
طرح تفضیلی شهر الوان (عبدالخان) در این نشست به تصویب رسید. الوان در 75 کیلومتری اهواز قرار دارد و شهرداری آن در سال 1374 تأسیس شده است. این شهر بیش از هفت هزار نفر جمعیت دارد.

** وام 300 میلیاردی آبفاها برای پرداخت حقوق
مدیرکل امور عشایر خوزستان نیز در ادامه این نشست، خواستار واگذاری 16 مجموعه از تأسیسات آب شرب عشایر به شرکت آب و فاضلاب روستایی شد.
«علیرحم کریمی» افزود: محل استقرار این تأسیسات در مناطق صعب العبور و تبدیل به روستاهایی شده است که اداره عشایر امکان نگهداری از تأسیسات را ندارد و همچنین به دلیل موانع قانونی نمی تواند از مشترکان، آب بها اخذ کند.
وی اضافه کرد: از سال 92 قرار بوده که تحویل این تأسیسات به شرکت آبفار انجام شود اما تا کنون محقق نشده است.
در این نشست، مقرر شد 16 مجموعه آب شرب عشایر به شرکت آبفار خوزستان واگذار شده و 10 میلیارد ریال نیز برای تعمیر و نگهداری به این شرکت پرداخت شود. اولویت های تغییرات باید مشخص و ظرف یک ماه آینده آینده انجام شود.
«حمیدرضا اسماعیلی» معاون برنامه ریزی سازمان آب و برق خوزستان نیز در ادامه با اشاره به مشکلات مالی شرکت های آب و فاضلاب در استان، گفت: این سازمان 200 میلیارد ریال به شرکت آب و فاضلاب خوزستان و 100 میلیارد ریال به شرکت آبفا اهواز پول قرض داده تا بتوانند حقوق پرداخت کنند.
بر اساس این گزارش، همچنین در این نشست تغییر کاربری سه مجتمع خدمات رفاهی در مسیر اهواز- ملاثانی، اهواز- آبادان و سربندر- آبادان به تصویب رسید.
طرح هادی سه روستا در مسیر رامهرمز نیز که در حریم شهر قرار گرفته اند مصوب شد. توسعه یک هکتار شرکت صنایع پلاستیک خوزستان نیز به تصویب شورای برنامه ریزی استان رسید. با این توسعه این شرکت توان افزایش 80 نفر اشتغال را خواهد داشت.

ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید