Performancing Metrics

فضای کسب و کار باید آسان شود | اتاق خبر
کد خبر: 380227
تاریخ انتشار: 20 آبان 1395 - 13:12
مشاور سازمان سرمایه گذاری و فنی ایران گفت: فضای کسب و کار کشور باید آسان شود زیرا دشواری فضای کسب و کار، فرار سرمایه را در در پی دارد.

اتاق خبر: کورش طاهر فر پیش از ظهر پنج شنبه در نشست «بررسی فرآیند ها، شیوه ها و قوانین جذب سرمایه گذاری خارجی» گفت: نیاز رجوع به منابع بین المللی از آنجا سر چشمه می گیرد که ما قصد داریم سطح رفاه جامعه را بالا ببریم و منابع داخلی از نظر کمی و کیفی کافی نیست.

وی ادامه داد: در کشور آسیب های این زمینه مورد شناسایی قرار گرفته اما متاسفانه تلاشی در راستای درمان صورت نگرفته است و ما در ۴۰ سال گذشته ۳۰ درصد درآمد را از دست داده ایم و ۱۱ میلیون بیکار داریم.

مشاور سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی کشور گفت: دولت با اعطای وام خرید کالا در جهت کاهش منابع داخلی حرکت می کند، و این در حالی است که می تواند این منابع را در زمینه اشتغال زایی هزینه کند.

طاهرفر با بیان سابقه استفاده از منابع خارجی در پیشبرد طرح های شهری گفت: طرح های متعددی با استفاده از سرمایه های خارجی در استان فارس به اجرا رسیده است، اما در سالیان اخیر استان با کاهش سرمایه گذاری خارجی مواجه شده است، زیرا در سالیان اخیر تلاشی برای حفظ سرمایه گذار خارجی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه وام های خارجی در کشور هزینه شده اند اما بهره برداری مناسبی صورت نگرفته است، تاکید کرد: باید در چگونگی بهره برداری از سرمایه گذاری خارجی بازنگری صورت گیرد.

مشاور سازمان سرمایه گذاری کشور تاکید کرد: برای جذب سرمایه خارجی باید از دانش و آگاهی کافی نیز برخوردار بود و فرایند های تصمیم گیری خارجی باید مورد شناسایی قرار گیرد و از مقرارت بین المللی آگاه بود.

طاهر فر ادامه داد: در این راستا باید موانع و نقاط ضعف مورد شناسایی قرار گیرد و در جهت رفع آن حرکت شود.

وی تصریح کرد: پروژه های مناسب برای جذب سرمایه خارجی باید مورد شناسایی قرار گیرد و برای این کار نیازمند بهره گیری از افراد متخصص هستیم، که علاوه بر دانش کافی، به زبان های خارجی هم آگاهی داشته باشند.

مشاور سازمان سرمایه گذاری کشور تصریح کرد: کشور ها بر اساس ریسک و رتبه بندی خود تقسیم می شوند و ما باید در جهت ارتقاء رتبه کشور در این زمینه تلاش کنیم زیرا رتبه اعتباری بهتر باعث جذب سرمایه بیشتر می شود.

طاهر فر تاکید کرد: فضای کسب و کار کشور باید آسان شود، زیرا دشواری فضای کسب و کار باعث فرار سرمایه می شود.

وی در پاسخ به این سوال که «چه اقدامات عملی برای ایجاد اعتماد در جذب سرمایه خارجی صورت گرفته است»، گفت: کشور در گذشته شاهد جذب یک درصدی سرمایه خارجی بود اما اکنون به جذب ۱۱ درصدی رسیده است و ما باید همچنان در این زمینه تلاش کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که« چرا با موانعی که در سر راه سرمایه گذاری خارجی قرار می گیرد،  از جذب سرمایه جلوگیری می شود»، گفت: ساختار کشور برای جذب سرمایه خارجی معیوب است و ما باید برای بهبود آن تلاش کنیم.

مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید