Performancing Metrics

غیر فعال بودن34 درصد آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای | اتاق خبر
کد خبر: 380413
تاریخ انتشار: 22 آبان 1395 - 19:22
قائم مقام سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: هم اینک 34 درصد از آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای سطح کشور که دارای پروانه فعالیت از این سازمان هستند فعالیتی ندارند.

اتاق خبر:رحمت‌الله رحمتی روز شنبه در حاشیه مراسم آغاز اجرای طرح بازدید همگانی از مراکز آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: بر این اساس هم اکنون از مجموع حدود 12 هزار آموزشگاه آزاد دارای مجوز فعالیت حدود چهار هزار آموزشگاه فاقد فعالیت هستند.
وی ادامه داد: به این ترتیب تنها هشت هزار آموزشگاه و حدود 66 درصد از کل آموزشگاههای آزاد دارای مجوز در سطح کشور فعالیت موثر، قابل احصاء و در راستای اهداف دارند.
قائم مقام سازمان آموزش فنی و حرفه ای در خصوص دلیل فقدان فعالیت یک سوم آموزشگاههای آزاد مجوزدار گفت: طی سالهای گذشته به دلیل فشارهای اقتصادی و نیز کاهش مراجعه خانواده ها و افراد به آموزشگاههای آزاد و نیز ترویج نیافتن آموزشهای فنی و مهارتی شاهد کاهش فعالیت آموزشگاههای آزاد در سطح کشور بوده ایم.
وی افزود: هم اینک افراد زیادی هستند که با امکانات و آموزشهای فنی و مهارتی آشنایی ندارند و یا در صورت وجود آشنایی به اهمیت و نقش این آموزشها در اشتغال پی نبرده اند.
رحمتی در ادامه به وجود هشت هزار استاندارد آموزشی اشاره و بیان کرد: از این تعداد حدود سه هزار حرفه در سراسر کشور در تعداد 700 مرکز آموزش دولتی فنی و حرفه ای آموزش داده می شود.
وی ادامه داد: این حرفه ها در هشت هزار کارگاه آموزش فنی و حرفه ای زیر پوشش سازمان فنی و حرفه ای به علاقه مندان ارائه می شود.
قائم مقام سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: هشت هزار آموزشگاه فنی و حرفه ای بخش خصوصی نیز همه هشت هزار استاندارد آموزشی را به علاقه مندان ارائه می دهند.
وی افزود: برآورد می شود 40 درصد نیروی کار شاغل در کشور آموزشهای فنی و حرفه ای را فرا گرفته اند اما این درصد باید به بیش از این میزان افزایش یابد.
رحمتی ادامه داد: پارسال یک میلیون و 450 هزار نفر در کشور آموزشهای فنی و حرفه ای را فراگرفتند و طبق برنامه ریزی امسال آموزش یک میلیون و 570 هزار نفر هدفگذاری شده است.

ایرنا

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید