Performancing Metrics

ثبت طولانی‌ترین دوره آلودگی هوای سال در روزهای جاری | اتاق خبر
کد خبر: 380450
تاریخ انتشار: 23 آبان 1395 - 05:37
فردا هوای آلوده تهران وارد پنجمین روز می‌شود
آلودگی هوای تهران فردا وارد پنجمین روز متوالی خود می‌شود. بدین ترتیب طولانی‌ترین دوره آلودگی هوای سال در آسمان پایتخت ثبت می‌شود.
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، وحید حسینی مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد: بر اساس اطلاعات حاصل از پیش‌بینی پارامترهای هواشناسی برای شهر تهران، در بیشتر ساعات روز جاری (شنبه22 آبان) با استقرار شرایط جوی پایدار، سکون نسبی هوا و وزش باد آرام در بعضی ساعات، انتظار می‌رود که شرایط لازم برای تجمع آلاینده‌ها در سطح شهر فراهم شده و شاخص آلودگی هوا بالاتر رود.

وی افزود: شاخص آلودگی هوای امروز تهران روی عدد 133 و هوا برای گروه‌های حساس جامعه نظیر سالمندان، کودکان و نوزادان، زنان باردار، بیماران قلبی ریوی و دیابتی و ورزشکاران ناسالم است.
مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تصریح کرد: امروز شنبه دومین روز آلوده سال نام گرفته است. پیش از این تنها در روز 18 خرداد شاخص به عدد 146 رسیده بود تا آلوده‌ترین هوای سال در آن روز ثبت شود که منشأ آن گرد و غبار بود اما آلودگی هوای روزهای اخیر تهران نتیجه تردد انبوه خودروها، کامیون‌ها و موتورسیکلت‌های کاربراتوری است.
به گفته حسینی، با تداوم این شرایط جوی در روز یکشنبه 23 آبان، تنها در برخی ساعات شاهد افزایش جزئی در سرعت باد خواهیم بود که خود باعث تشدید شرایط آلودگی هوا خواهد شد. نتایج مدل‌سازی کیفیت هوا نیز گویای افزایش نسبی غلظت ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون در روز جاری و برقراری شرایط کیفی نامطلوب است که این میزان آلودگی در روز یکشنبه افزایش نسبی خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: با این‌حال طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در روز دوشنبه 24 آبان، به تدریج با افزایش میزان ناپایداری جوی، وزش باد شدید در برخی ساعات بعدازظهر و افزایش دما انتظار می‌رود که با بروز این شرایط، شاخص کیفیت هوا به سمت مطلوب‌تری برود.

حسینی خاطرنشان کرد: به گزارش سازمان بهداشت جهانی سالانه ۲۶ هزار نفر در کشور بر اثر آلودگی هوا فوت می‌کنند که آمار تهران در این میان، 6000 نفر است.
 به همه شهروندان پایتخت توصیه می‌شود از تردد غیر ضروری در سطح شهر و فعالیت فیزیکی در فضای بیرون از منزل خودداری کنند.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید