Performancing Metrics

ترامپ نباید توافق هسته‌ای با ایران را لغو کند | اتاق خبر
کد خبر: 380496
تاریخ انتشار: 23 آبان 1395 - 17:08
شاهزاده سعودی:
یک مقام ارشد پیشین عربستان با تکرار ادعاهای بی‌اساس غرب و سعودی‌ها علیه کشورمان گفت: دونالد ترامپ نباید توافق هسته‌ای را کنار بگذارد، بلکه باید تهران را به دلیل اقداماتش در خاورمیانه مسئول بداند.
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، ترکی الفیصل شاهزاده سعودی و رییس پیشین دستگاه اطلاعاتی عربستان و سفیر سابق ریاض در واشنگتن و لندن گفت: کار روی توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 سال‌ها طول کشید و با اتفاق نظری جهانی و نه فقط از طرف آمریکا به نتیجه رسید. از نظر من ترامپ نباید آن‌را نابود کند.

این شاهزاده سعودی که در یک اندیشکده در واشنگتن سخنرانی می‌کرد، افزود: لغو توافق هسته‌ای با ایران پیامدهای خود را خواهد داشت و گمان نمی‌کنم چیز دیگری برای تضمین این‌که ایران به راه سابق خود بازنمی گردد، وجود داشته باشد.

پادشاهی عربستان پس از حصول توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی در تابستان سال گذشته از آن حمایت کرده بود. این توافق در ژانویه سال 2016 به اجرا درآمد که به موجب آن، تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران لغو شد.

قدرت‌های حوزه خلیج فارس مذاکرات ایران و غرب را محتاطانه دنبال کردند و همواره درباره دست بالای ایران در خاورمیانه و حمایت از گروه‌های شیعه هشدار داده‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا در کارزار انتخاباتی خود نظرات متعددی درباره برجام داد و گفته بود که توافق هسته‌ای با ایران را لغو می‌کند.

این در حالی است که ایران تاکید دارد که توافق هسته‌ای یک توافق دوجانبه نبوده و بین ایران و دولت‌های شش کشور بزرگ انجام شده و آمریکا نمی‌تواند به تنهایی آن را لغو کند.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید