Performancing Metrics

روسیه توطئه تروریستی می‌سازد که اوکراین را پیش ترامپ خراب کند | اتاق خبر
کد خبر: 380659
تاریخ انتشار: 24 آبان 1395 - 08:04
وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد؛
سیاستمداران اوکراین ادعا کردند، کرملین داستان یک توطئه تروریستی در کریمه را ساخته تا این کشور را در نظر رئیس جمهور منتخب آمریکا بی‌اعتبار سازد.

اتاق خبر: به نوشته روزنامه ایندیپندنت، آژانس جاسوسی روسیه ضمن اعلام آنکه سه تن از اعضای یک گروه ظاهرا تروریستی و خرابکار را روز چهارشنبه به همراه مواد منفجره و تسلیحات در پایگاه نیروی دریایی "سواستوپل" دستگیر کرده، تاکید کرد این سه تن از آژانس‌ اطلاعات ارتش اوکراین دستور می‌گرفتند.

این در حالی است که وزارت دفاع اوکراین فورا این ادعارا رد و اعلام کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به خوبی می‌داند که سرویس‌های ویژه آمریکا، فورا اطلاعات را به دونالد ترامپ پیش از به عهده گرفتن زمام امور منتقل می‌کنند و قصد دارد مطمئن شود که ترامپ طرف روسیه است.

آژانس جاسوسی روسیه مدعی شد: این سه شهروند  اوکراینی اقدامات خرابکارانه را علیه سایت‌های ارتش و تاسیسات زیربنایی مهم و حساس در شبه جزیره کریمه از جمله نیروگاه‌های برق، تصفیه خانه‌های آب و شبکه‌های گازی طراحی می‌کنند.

اما زوریان شکیریاک، یکی از مشاوران وزارت کشور اوکراین گفت: روسیه در تلاش است تا "افسانه‌ای" را درباره تروریست بودن اوکراینی‌ها به وجود آورد.

نیروهای ویژه روسیه به خوبی می‌دانند که دونالد ترامپ دریافت اطلاعات از سوی سرویس‌های ویژه آمریکا از جمله اینکه در اوکراین چه می‌گذرد را آغاز کرده است. گمان می‌رود این اطلاعات با هدف بی‌اعتبار ساختن و خوار کردن اوکراین روی میز ترامپ قرار گرفته‌اند اگرچه اطراف ترامپ را نمایندگان حزب جمهوری خواه که به خوبی بهای اقدامات تحریک آمیز روسیه و روش کار آنها را می‌دانند،‌احاطه کرده است.

در همین حال اندری لیسنکو، سخنگوی شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین گفت: هیچ کس پرسنل نظامی اوکراین را بازداشت نکرده است. این توطئه جدید نیروهای امنیتی روسیه است.

یکی از سخنگویان وزارت دفاع اوکراین گفت: توطئه ادعا شده کریمه تازه‌ترین داستان جعلی سرویس‌های ویژه روسیه است که با هدف پنهان کردن سرکوب‌گری‌ها علیه مردم کریمه صورت گرفته است.

روزنامه تایمز گزارش داد: این سه مرد با حکم دادگاهی در سواستوپل به مدت دو ماه در بازداشتگاه مانده‌اند. یکی از همکاران سابق دو تن از این مظنونین اعلام کرده که آن‌ها تحلیل‌گران نظامی هستند که برای یک اندیشکده کار کرده‌اند.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید