Performancing Metrics

مواضع تبلیغاتی ترامپ عملی نمی‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 380742
تاریخ انتشار: 24 آبان 1395 - 16:34
یک کارشناس مسایل بین‌الملل
یک کارشناس مسائل بین‌الملل معتقد است چارچوب‌های اداری موجود در ایالات متحده آمریکا به ترامپ اجازه نخواهد داد تا مواضع تند خود را عملی کند و این مواضع بیشتر خوراک تبلیغاتی داشت و به تدریج تعدیل خواهد شد.

اتاق خبر: دکتر غلامرضا کریمی گفت: پیروزی ترامپ و شکست سنگین دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا موجب شگفتی بسیاری از صاحب نظران فعال در عرصه بین‌المللی شد.
وی افزود: این انتخاب نشان می‌دهد که مردم آمریکا خواهان تغییر در سیاست‌هایی هستند که توسط اوباما اجرا و قرار بود توسط هیلاری کلینتون ادامه پیدا کند.
وی با بیان اینکه مردم آمریکا از سیاست تغییر حمایت کردند گفت: همین موضوع باعث شد تا ترامپ را به عنوان رئیس جمهور آمریکا برگزینند.
این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: در هر حال این انتخاب نتایج فوری همچون سقوط شاخص بورس های جهان، کاهش قیمت نفت و دلار و افزایش قیمت طلا را به دنبال داشته است.
کریمی با بیان اینکه در کمال شگفتی روسای جمهور روسیه و چین و برخی از کشورهای اتحادیه اروپا به ترامپ تبریک گفتند اعلام کرد: مهمترین موضوع در حال حاضر این است که با پایان رقابت انتخاباتی در آمریکا، سیاست های تبلیغاتی ترامپ به سیاست های اعلامی ایالات متحده آمریکا تبدیل نخواهد شد.
وی اضافه کرد: بسیاری از مواضعی که ترامپ در خلال رقابت انتخاباتی اتخاذ کرده بود خوراک تبلیغاتی داشت و مطئنا در صحنه عمل اجرا نخواهد شد.
این استاد دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه با انتخاب ترامپ قطعا توجه آمریکا به مسائل داخلی بیشتر خواهد شد گفت: کشورهایی که پیش از این با حمایت های آمریکا به خصوص در منطقه خاورمیانه دست به اقدامات ماجراجویانه می زدند از این به بعد نمی توانند بر روی این حمایت ها حساب کنند.
وی در توضیح نگرانی هایی که از مواضع تند ترامپ در خصوص مسائل مختلف وجود دارد گفت: چارچوب های اداری موجود در ایالات متحده آمریکا به ترامپ اجازه نخواهد داد تا مواضع تند خود را  عملی کند و این مواضع بیشتر خوراک تبلیغاتی داشت و به تدریج تعدیل خواهد شد.
کریمی در بخش دیگری از سخنان خود به موضع ترامپ در خصوص برجام اشاره و اعلام کرد: برجام یک معاهده چند جانبه بین المللی است که به صورت قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل نیز به تصویب رسیده است و چیزی نیست که به راحتی بتوان آن را لغو و منحل کرد.
وی ادامه داد: با توجه به همراهی دولت و کنگره در آمریکا ممکن است سیاست های تندتری را از سوی ایالات متحده در قبال ایران شاهد باشیم و حتی بر حجم تحریم های ایران نیز افزوده شود اما اینکه با روی کار آمدن ترامپ برجام کاملا بی اثر شود هرگز اینگونه نیست.
کریمی به پیچیده تر شدن فضا در سیاست خارجی آمریکا با انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: البته عدم حمایت صددرصد آمریکا از کشورهای وابسته همچون کشورهای خاورمیانه و کاهش میزان دخالت این کشور در مناطق بحرانی جهان می تواند یکی از نتایج مثبت انتخاب ترامپ باشد.
وی در پایان با بیان اینکه در مجموع تغییرهای زیادی در سیاست خارجی آمریکا رخ خواهد داد اعلام کرد: طی پنج تا شش ماه آینده سیاست های آمریکا در عرصه خارجی غیر قابل پیش بینی خواهد بود.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید