Performancing Metrics

پس لرزه های انتقاد تند رییس جمهور از خودروسازان | اتاق خبر
کد خبر: 38086
تاریخ انتشار: 7 اسفند 1391 - 17:14

در حالی که کمتر از 24 ساعت از انتقاد رییس جمهور از خودروسازان و مدیریت بازار می گذرد، پس لرزه های آن بدنه خودروسازان جاده مخصوص را لرزانده به گونه ای که بوی تغییرات گسترده از این شرکت ها به مشام می رسد.

شبکه ایران نوشت:

اخبار ضد و نقیض از سایپا حکایت از آن دارد که هیات مدیره این شرکت تصمیم به برکناری سعید مدنی از مدیرعاملی این شرکت دارد و تاکنون در گام نخست وی را از عضویت در هیات مدیره این شرکت برکنار کرده اند.

این خبر اگرچه تاکنون از سوی سعید مدنی مبنی بر استعفای وی تکذیب شده اما وی برکناری خود را تکذیب نکرده است و به نظر می رسد در روزهای آینده این تغییر قطعی شود.

از ایران خودرو نیز خبر می رسد جواد نجم الدین، در حرکتی پیشگیرانه، کمیته بازنگری در قیمت ها را تشکیل داده است.

مجموع این اقدامات از آن جهت که بلافاصله پس از انتقاد رییس جمهور از خودروسازان رخ داده است، می توان پس لرزه های صحبت های دکتر محمود احمدی نژاد قلمداد کرد که هشدار داد بی کفایتی خودروسازان در مدیریت بازار خودرو وی را به اخذ تصمیم «آزادسازی واردات خودرو» نزدیک می کند.

تغییر مدیریت در سایپا پس از آن صورت می گیرد که خودرو پراید با درصد داخلی سازی نزدیک به 100 درصد بیش از 100 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده و گرانی افسار گسیخته آن بازار دیگر محصولات را هم متشنج کرده است و به دنبال خود کشانده است.

رییس جمهور در برنامه تلویزیونی گفت: ممکن است خودروسازان یک خودروی پراید را 20 یا 18 میلیون بفروشند و باز هم بگویند ضرر می‌کنم، چطور ضرر می‌کنید، مگر پراید چقدر ارزبری دارد؟!

همزمان با این تغییرات در سایپا، مدیرعامل ایران خودرو در اقدامی پیشگیرانه، اقدام به طراحی کمیته ای با نام «تجدید نظر در قیمت محصولات ایران خودرو» کرده است.

نجم الدین در حالی زمان اعلام تصمیمات این کمیته را تا پایان سال اعلام کرده که بازار خودرو برای شب عید به شدت تشنه است و نیازمند تصمیم هر چه سریعتر در خصوص مدیریت قیمت ها.

مدیریتی که نجم الدین از آن صحبت می کند و از بیان عدد خاص در خصوص کاهش قیمت ها طفره رفته نشان می دهد که می شود قیمت های فعلی پایین تر هم باشد البته اگر مدیریت کارآمدتری از جانب آن ها صورت می گرفت.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید