Performancing Metrics

انتخاب ترامپ نشان دهنده واقعیت‌های زیر جلد جامعه آمریکا است | اتاق خبر
کد خبر: 381068
تاریخ انتشار: 26 آبان 1395 - 01:31
امیرعبداللهیان در دیدار با سفیر مالزی:
حسین امیرعبدالهیان اظهار داشت: تهران به سیاست های قوی و سازنده منطقه ای خود بی اعتنا به سیاست های نادرست آمریکا ادامه می دهد و رفتار آمریکای ترامپ فعلا غیر قابل پیش بینی است و انتخاب او نشان دهنده واقعیت های زیر جلد جامعه آمریکا است.

دیدار امیرعبداللهیان و فیصل المقداد

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حسین امیرعبدالهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل، بعد از ظهر سه شنبه 25 آبان ماه با راجا نوشیروان زین العابدین سفیر مالزی، دیدار و گفت و گو کرد.

در ابتدای این دیدار امیرعبداللهیان به روابط مناسب پارلمانی دو کشور و سابقه طولانی آن و از جمله همکاری در اجلاس های بین المللی اشاره کرد.

وی با توجه به حضور کشورهای غربی به ویژه آمریکا در منطقه خاورمیانه گفت: دموکرات ها در مقابله با تروریسم در منطقه اقدامی موثر نکردند و حال باید منتظر ماند تا نتیجه اقدامات ترامپ را مشاهده نمود.

وی افزود: ما سیاست مستقل خود را داریم و تمام تلاش خود را برای ایجاد امنیت و ثبات در منطقه بکار بسته ایم.

او در ادامه گفت: ما در مقابل رفتارهای غیر سازنده برخی بازیگران، رویکرد و رفتاری مثبت، سازنده و منطقی داریم. ایران و عربستان در جهان اسلام نقش مهمی دارند و همکاری آنها می تواند آثار مثبتی برای کشورهای منطقه و به ویژه مسلمین داشته باشد. اما متأسفانه رویکرد سعودی در منطقه غیر سازنده است.

دستیار ویژه رئیس مجلس در ادامه گفتگو گفت: سیاست ایران در منطقه بر دو پایه استوار است. ابتدا کمک به کشورهای منطقه در مقابل بحران های منطقه ای براساس درخواست کشورهایی مثل عراق و سوریه و به موازات آن تلاش برای تحقق راه حل های سیاسی برای حل مشکلات و مسائل کنونی.

در پایان امیرعبداللهیان به سطح بالای روابط دیپلماتیک و پارلمانی دو کشور اشاره نمود و آن را نماد پیوندهای عمیق در کشور دانست.

سفیر مالزی در تهران نیز ضمن اشاره به روابط خوب دو کشور و سفر اخیر دکتر روحانی به مالزی اذعان نمود که سطح روابط دو کشور بسیار عمیق است. او در ادامه افزود: میزان سفرهای متعدد دو جانبه بین دو کشور نشان می دهد که ایران و مالزی دارای نقاط مشترک فراوان هستند.

وی به انتخابات آمریکا و تأثیرات آن بر دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: رأی مردم آمریکا به ترامپ نشان می دهد که در جامعه آمریکا، نسبت به بحث جهانی سازی و مهاجرت ها انتقاد وجود دارد و نمی توان این احساسات را نادیده گرفت.

وی در مورد مسائل خاورمیانه، برگسترش ثبات و توسعه اقتصادی برای حل بحران ها تأکید کرد.

طرفین سفر اخیر رئیس جمهور ایران به مالزی را نقطه عطف جدیدی در روابط دانست و تبادل رو به افزایش هیأت های سیاسی، اقتصادی و پارلمانی دو کشور را مفید ارزیابی کردند.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید