Performancing Metrics

احتمال ثبت سال ۲۰۱۶ به عنوان گرم‌ترین سال | اتاق خبر
کد خبر: 381072
تاریخ انتشار: 26 آبان 1395 - 02:04
طبق گزارش سازمان ملل متحد احتمال بسیار زیادی وجود دارد که ۲۰۱۶ رکورد گرم‌ترین سال‌های ثبت شده را به دست آورد و زنگ هشداری برای تغییرات آب و هوایی فاجعه‌آمیز خواهد بود.

گرمای زمین

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، دمای جهانی از ژانویه تا سپتامبر سال جاری میلادی ۱.۲ درجه سانتی‌گراد بالاتر از میانگین دوره پیش از صنعتی شدن و ۰.۸۸ درجه سانتی‌گراد بیش از متوسط دوره زمانی ۱۹۹۰-۱۹۶۱ بوده است.

همچنین اطلاعات اولیه از ماه اکتبر حاکی از آن است که دمای هوا تا پایان سال جاری به اندازه‌ای بالا باقی بماند که از رکورد ثبت شده گرما در سال ۲۰۱۵ فراتر رود. این افزایش دما تاحدودی می‌تواند از پدیده شدید ال‌نینو در اقیانوس آرام در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ ناشی شود.

این زنگ هشدار همزمان با گرد هم آمدن کارشناسان آب و هوایی در نشست مراکش پس از اجرایی شدن توافق اقلیمی پاریس به صدا در آمده است. طبق توافق پاریس کشورها متعهد شده‌اند تا میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را به اندازه‌ای کاهش دهند تا افزایش دمای کمتر از دو درجه سانتی گراد اتفاق افتد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، هرچند چشم‌انداز اجرایی شدن این توافق با پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امیدوارکننده نیست. دونالد ترامپ در کمپین‌های انتخاباتی خود از لغو مشارکت آمریکا در اجرایی شدن توافق پاریس صحبت کرده بود.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید