Performancing Metrics

گلایه اشتون کارتر از انتقادهای دنباله‌دار ترامپ | اتاق خبر
کد خبر: 381082
تاریخ انتشار: 26 آبان 1395 - 03:29
وزیر دفاع آمریکا با بیان اینکه استراتژی نابودی شبه‌نظامیان داعش شفاف است، گفت برخی از طرح‌ها محرمانه است اما عملیات‌ها در شهرهای بزرگی مثل موصل و رقه واضح هستند.

اشتون کارتر

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا همواره از اظهارنظر درباره رقابت ریاست جمهوری جنجالی که اغلب روی مسائل امنیت ملی متمرکز بود، خودداری می‌کرد. او دوشنبه در سخنانی، انتقاد دنباله‌دار کارزار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا را رد کرد و گفت که طرح‌های آمریکا برای مبارزه با گروه داعش باید کاملا محرمانه بماند.   

کارتر در مراسمی به میزبانی شورای آتلانتیک گفت:‌ یک سری تاکتیک‌های محرمانه وجود دارد اما روش ما در موصل و رقه روشن است؛ چرا که این دو از بزرگترین شهرها هستند. مهم است که داعش در اینجا و هر جای دیگری بداند که قصد ما نابودی آنهاست. یک عامل الهام‌بخش در سراسر جهان وجود دارد و به همین دلیل است که نابودی آنها در عراق و سوریه اهمیت ویژه‌ای دارد.

دونالد ترامپ در جریان مصاحبه‌ها و بحث‌های انتخاباتی مکررا از برنامه ضد داعش اوباما انتقاد می‌کرد اما خودش هم برنامه روشنی برای شکست داعش ارائه نکرد و مدعی شد که بیان آنها به نفع دشمن خواهد بود. او همچنین با انتقاد از اوباما و پنتاگون گفته بود که اعلام علنی برنامه‌های آنها درباره موصل موجب شد تا این تروریست‌ها خود را به بهترین نحو در آنجا آماده کنند. ترامپ معتقد است که آمریکا با علنی کردن برنامه‌هایش فرصت دستگیری رهبر داعش را از دست داد.

ترامپ در اولین مصاحبه با برنامه ۶۰ دقیقه شبکه خبری سی‌بی‌اس باز هم از ارائه برنامه‌ای مشخص برای مبارزه با داعش خودداری کرد. او گفت: من مثل آن افرادی نیستم که الان می‌روند و در موصل می‌جنگند و از چهار ماه قبل اعلام می‌کنند که ما می‌خواهیم بیاییم! این نبرد سختی است؛ اول اینکه، رهبران داعش فرار کردند. این از همه مهتر است. پس چرا من باید به شما چیزی بگویم؟ چیزی نمی‌گویم؛ نه به شما و نه به هیچکس دیگر.

در همین حال وزیر دفاع آمریکا گفت که تیم گذار ترامپ هنوز به پنتاگون نیامده‌اند اما گفت که انتظار دارد در روزهای آتی دیدارهایی انجام شود.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید