Performancing Metrics

خط آهن قزوین رشت تا پایان کار دولت یازدهم به بهره برداری می رسد | اتاق خبر
کد خبر: 381292
تاریخ انتشار: 28 آبان 1395 - 12:24
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: خط راه آهن قزوین رشت تا پایان کار دولت یازدهم به بهره برداری می رسد.

اتاق خبر:محمدباقر نوبخت صبح جمعه در حاشیه بازدید از خط راه آهن تهران - قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بهره برداری از این مسیر ریلی می تواند در توسعه اقتصادی کشور ایفای نقش کرده و همچنین به امنیت سفر افزوده و از ترافیک و آلودگی هوا بکاهد.
وی اظهارکرد: با توجه به سیاست های دولت برای توسعه شبکه حمل و نقل از جمله در حوزه ریلی، در کنار این طرح، تا پایان امسال چهارخطه شدن خط آهن تهران - کرج و دو خطه شدن راه آهن کرج - قزوین را شاهد خواهیم بود.
نوبخت اضافه کرد: خط آهن قزوین به زنجان نیز تا پایان دولت یازدهم دوخطه می شود و به لحاظ اعتباری نیز مشکلی برای ادامه کار در طرح های یاد شده وجود ندارد.
معاون رییس جمهوری همچنین گفت: با برنامه ریزی دولت، شش مرکز استان نیز به شبکه حمل و نقل ریلی متصل خواهند شد و کار اجرای طرح های مربوط به آنها تا چند ماه اینده تکمیل می شود.
در این بازدید فریدون همتی استاندار قزوین، محسن پورسیداقایی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی و سعید محمدزاده مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون رییس جمهوری را همراهی می کنند.
خط راه آهن تهران قزوین دارای 142 کیلومتر طول و خط آهن در دست احداث قزوین - رشت نیز دارای 164 کیلومتر طول است.

ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید