Performancing Metrics

ظرفیت‌های کرمانشاه در عرصه گردشگری سلامت بی‌نظیر است | اتاق خبر
کد خبر: 381390
تاریخ انتشار: 30 آبان 1395 - 01:00
معاون استانداری:
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه به دلیل همجواری با اقلیم کردی و بخش عربی کشور عراق از ظرفیت و پتانسیل بی نظیری در زمینه گردشگری سلامت برخوردار است.

رحیمی

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، رضا رحیمی در نشست کمیته راهبری اجرای طرح تکاپو که با حضور نماینده دفتر یونیدو - سازمان توسعه صنعتی ملل متحد-  برگزار شد، اظهار داشت: گردشگری از جمله اولویت های اصلی استان است و سیاست گذاری ها و تخصیص اعتبارات  بگونه‌ای خواهد بود که در آینده نزدیک شاهد توسعه و تقویت این حوزه در استان باشیم.
 
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه ظرفیت های کرمانشاه در عرصه توریسم سلامت را بی نظیر توصیف کرد و افزود: استان کرمانشاه به دلیل همجواری با اقلیم کردی و بخش عربی کشور عراق از ظرفیت و پتانسیل بی نظیری در زمینه گردشگری سلامت برخودار است و هیچ استان دیگری در کشور از چنین ویژگی ممتازی برخوردار نیست.

این مدیر ارشد اقتصادی بازاریابی و جذب مشتری را یکی از راهکارهای اصلی رونق گردشگری پزشکی در کرمانشاه معرفی کرد و گفت: گردشگری پزشکی برای رونق نیازمند یک بازاریابی مداوم است و در این زمینه علاوه بر پتانسیل های دفاتر، آژانس ها و شرکت گردشگری باید از ظرفیت قابل توجه دانشجویان علوم پزشکی نیز در راستای جذب گردشگران این حوزه بهره گرفت.

وی خاطرنشان کرد: نقطه مطلوب این است که هر زودتر شاهد حضور حجم گسترده ای از بیماران به کرمانشاه باشیم و فرایند خلق ثروت و اشتغال آفرینی در این عرصه صورت گیرد.

معاون استاندار به تلاش های گسترده مدیریت ارشد استان در راستای رونق گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت: با همکاری سازمان یونیدو و در قالب طرح تکاپو تحقیقات گسترده ای در زمینه توریسم سلامت و پتانسیل های و قابلیت های این حوزه انجام شده تا بتوان از این طریق بستر تازه ای را برای اشتغال جوانان جویای کار فراهم کرد.

 رحیمی بالا رفتن استاندارهای درمانی و خدماتی بیمارستان های کرمانشاه را از جمله عوامل مهم در زمینه جذب گردشگران این حوزه عنوان کرد و گفت: ارتقای کیفیت درمان و بهبود وضعیت هتلینگ در بیمارستان های استان، علاوه بر فراهم شدن بسترهای لازم برای پذیرش گردشگران، موجب اقبال بیشتر بیماران داخل استان و استان های همجوار نیز می شود.

این مدیر ارشد اقتصادی اظهار کرد: هم اکنون بخشی از بیماران کرمانشاهی و استان های همجوار مانند ایلام، لرستان و کردستان به منظور درمان بهتر راهی تهران می شوند که در صورت بالابردن استانداردهای خدماتی و درمانی، این افراد به بیمارستان های کرمانشاه مراجعه خواهند کرد که بیمارستان بیستون نمونه ای موفق در این زمینه است.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه همچنین پتانسیل های موجود برای ایجاد پرواز مستقیم میان کرمانشاه و اقلیم کردستان را چشمگیر توصیف کرد و گفت: طولانی بودن فاصله تهران تا اربیل و سلیمانیه، توجیه مناسب برای ایجاد پرواز به اقلیم کردستان از طریق کرمانشاه را فراهم می کند و می توان با ایجاد یک پرواز مشترک میان سنندج و کرمانشاه زمینه برقراری ایجاد این پرواز اختصاصی به اقلیم کردستان را فراهم کرد.

وی تصریح کرد: همچنین می توان از یک یا چند هواپیمای سبک تحت عنوان آمبولانس هوایی در این مسیر استفاده کرد تا علاوه بر بیماران اورژانسی، برخی افراد متمول نیز که مایل هستند از این پروازهای هوایی استفاده کنند.

 رحیمی در ادامه با تاکید بر لزوم توسعه گردشگری سلامت از مسیر راه های زمینی  اظهار داشت: بخش عمده ای از ساکنین شهرهایی مانند کلار، مندلی، خانقین و برخی شهرهای منطقه گرمیان عراق به دلیل نزدیکی بسیار مسیر مایل هستند به صورت زمینی به کرمانشاه بیایند که با توجه به حجم بالای این تقاضاها باید زیرساخت های این حوزه را توسعه بخشید.

انتهای پیام/

کد: 94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید