Performancing Metrics

راهپیمایی اربعین عظمت و اقتدار جهان اسلام را به رخ جهانیان کشاند | اتاق خبر
کد خبر: 381444
تاریخ انتشار: 30 آبان 1395 - 19:31
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر این‌که «راهپیمایی اربعین باعث ایجاد وحدت در جهان اسلام می‌شود»، گفت: مهمترین دستاورد راهپیمایی اربعین به رخ کشاندن عظمت و اقتدار جهان اسلام است.

اتاق خبر: حجت الاسلام والمسلمین احد آزادی‌خواه با بیان این‌که «راهپیمایی اربعین اتفاق بی‌نظیری در جهان اسلام است»، گفت: راهپیمایی اربعین متأثر از یک واقعه تاریخی غمبار یعنی عاشورای حسینی است که از رهنمودهای انسان‌سازی همچون استقلال، مبارزه با استکبار و استبداد، نوعدوستی و حفظ مسئولیت مملو است و همه اینها نشأت گرفته از درس‌های عاشوراست که در اربعین حسینی تجلی پیدا می‌کند.

وی مردمی بودن راهپیمایی اربعین را از دیگر ویژگی‌های آن خواند و گفت: راهپیمایی اربعین به هیج وجه دولتی نیست از جوشش مردم و خواست آن‌ها نشأت می‌گیرد. راهپیمایی که وحدت‌آفرین است و همه گرایش‌ها، مذاهب و حتی ادیان در آن حضور دارند و وحدت بین انسانیت به ویژه جهان اسلام با تنوع در مذاهب اتفاق می‌افتد.

وی در توضیح دستاوردها و نتایج پیاده‌روی اربعین، گفت: مهمترین دستاورد آن به رخ کشاندن عظمت و اقتدار جهان اسلام است،‌ تجمع 20 میلیونی کاملاً مردمی و منبعث از تفکر اعتقادی و تاریخی اسلامی که می‌تواند به قدرت و عظمت جهان اسلام قوام ببخشد.

این عضو فراکسیون روحانیون مجلس ایجاد وحدت رویه و فضای تعاملی در جهان اسلام علیرغم تمامی تلاش‌های صهیونیست‌ها را از دیگر نتایج راهپیمایی اربعین خواند و گفت: صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها برای ایجاد اختلاف جهان اسلام داعش، سلفی‌ها و تکفیری‌ها را به وجود آوردند که در چنین شرایطی پیاده‌روی اربعین حسینی پیام صلح، دوستی، برابری، برادری و رفاقت در جهان اسلام را نشان می‌دهد.

وی در پایان گفت: ظلم‌ستیری و استبکبار ستیزی از دیگر درس‌های عاشورا است. مردم در راهپیمایی اربعین به مستکبرین، آمریکا، اسرائیل و ایادی داخلی آنها اثبات کردند که مردم جهان اسلام با استکبار و استبداد همواره مخالف‌اند و از این موضوع همواره انزجار دارند.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید