Performancing Metrics

خفقان رسانه‌های معتبر در یکی از سیاه‌ترین پرونده‌های تاریخ فوتبال | اتاق خبر
کد خبر: 381555
تاریخ انتشار: 1 آذر 1395 - 15:56
بسیاری از رسانه‌های اروپایی در قبال بزرگ‌ترین رسوایی مالی و اخلاقی در دنیای فوتبال سکوتی عجیب اختیار کرده و معلوم نیست این همه پول شویی، اختلاس، رشوه و فساد اخلاقی در فیفا و یوفا چگونه در یک جمله‌ خلاصه و تمام شد؟

به گزارش اتاق خبر، هر چند فرانسه وقتی میزبان رقابت های یورو 2016 شد که سارکوزی خانه نشین بود اما همه دنیا یا لااقل همه دنیای فوتبال به خوبی می دانستند که این میزبانی محصول حق السکوتی بود که فرانسه در قبال رشوه قطر به بلاتر از آن خود کرد.

 
 
از این دست رسوایی های اخلاقی در رعایت عدالت و برابری در دنیای فوتبال کم نبوده و نیست اما نکته جالب آنکه رسانه های مدعی آزادی بیان و غرق در نقد سالم و ادعاهای غلیظ و قطور در امر خبرنگاری در قلب قاره سبز در این خصوص سکوت اختیار کرده اند. سکوت این رسانه ها تلخ تر از سکوت حاکمان فوتبال و سیاسیون اروپایی است.

 

 
هم روسیه برای میزبانی جام جهانی 2018 و هم قطر برای میزبانی جام جهانی 2022 به فیفا رشوه و باج دادند و امروز این موضوعات دیگر توهم مدیریت پنهان جهانی یا پاره ای از تصورات نیست، بلکه پس از بازجویی های شدید از بلاتر و پلاتینی تمام این موضوعات مشخص و ثبت شده است.

 

 
روزنامه گاردین چاپ لندن در این خصوص بسیار محتاطانه می نویسد: معلوم نیست این همه پول شویی نجومی و اختلاس و رشوه و فساد اخلاقی و مالی در فیفا و یوفا چگونه در یک حکم یک جمله ای خلاصه و تمام شد؟ پرونده قطور آقای بلاتر چگونه بدون قرائت حتی یک صفحه از آن مختومه اعلام شد؟
 
 
سکوت رسانه‌های معتبر در قبال یکی از سیاه ترین پرونده‌های تاریخ 
 
 
حالا که همه دنیا می دانند قطر چگونه میزبان جام جهانی شده، چرا هیچ برخوردی با قطر نمی شود؟ برخورد که هیچ، از قطر به عنوان کشوری که برده داری نوین را در استفاده از کارگرهای نپالی و هندی و پاکستانی به اجرا گذاشته، تقدیر و تشکر هم می شود و حتی یک روزنامه اروپایی حق نوشتن مطلبی علیه قطر را در این خصوص ندارد و حتی یک خبرنگار تا به امروز موفق نشده مستقل و آزاد از روند احداث شهر فوتبال و منطقه مربوط به جام جهانی 2022 قطر گزارش تهیه کند.
 
 
البته گاردین نیز اگر انگلیس به نان و آبی از فیفا رسیده بود، به جمع روزنامه های ساکت و خفقان گرفته اروپایی ملحق می شد. در این میان اما سر انگلیس بی کلاه ماند و نه میزبانی گرفت و نه رشوه ای و نه حق السکوتی. به همین دلیل است که رسانه های ورزشی انگلیس در جریان رسوایی مالی فیفا و بازداشت مقامات این سازمان توسط نیروهای امنیتی آمریکا و سوئیس بیش از سایرین شلوغ کردند و جو رسانه ای را متشنج توصیف کردند.
 
 
عجیب است که رسانه های ورزشی اروپایی که مدعی نقد سالم و آزاد هستند، چیزی درباره برده داری در قطر نمی نویسند، اشاره ای به پولشویی نجومی یوفا و فیفا در چند سال گذشته ندارند، به فریب تاریخی فیفا در استفاده ابزاری از خیریه ها برای معافیت های مالیاتی نمی پردازند.
 
 
  
 
 
رویترز که خود منبع خبری برای بسیاری از منابع است، در خبری به اندازه دو پاراگراف آن هم به نقل از وب سایت حقوق بشر سازمان ملل متحد، از اوضاع بد کارگران نپالی در قطر می نویسد و در چندین نقطه از صفحه وب سایت خود تاکید می کند که این نظر رویترز نیست بلکه مطلبی است به نقل از وب سایت حقوق بشر سازمان ملل متحد!
 
مشرق

 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید