Performancing Metrics

تاکید روسای جمهور آمریکا و چین بر خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره | اتاق خبر
کد خبر: 381606
تاریخ انتشار: 1 آذر 1395 - 23:56
کاخ سفید اعلام کرد، باراک اوباما و رئیس جمهور چین در آخرین دیدارشان که در حاشیه اجلاس سازمان همکاری اقتصادی آسیا اقیانوسیه (اپک) انجام شد بر تعهدشان به عاری شدن شبه جزیره کره از سلاح‌های هسته‌ای تاکید کردند.

اتاق خبر: این آخرین دیدار باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا با شی جینپینگ، همتای چینی‌اش بود که در حاشیه اجلاس اپک در شهر لیما پایتخت پرو صورت گرفت. کاخ سفید در بیانیه‌ای درباره این دیدار اعلام کرد: روسای جمهور دو کشور آمریکا و چین به تهدید تلاشهای کره شمالی برای پیشبرد برنامه تسلیحات هسته‌ای و سیستم‌های موشکی بالستیک پرداخته و بر تعهد راسخ خود به خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره تاکید کردند.

در این بیانیه همچنین آمده است: هر دو رهبر همچنین متعهد به تشدید همکاری برای دستیابی به خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره از جمله با اجرای کامل قطعنامه 2270 شورای امنیت سازمان ملل و دیگر قعطنامه‌های این شورا در ارتباط با کره شمالی شدند.

این در حالی است که در ابتدای این دیدار اوباما عنوان کرد، دو کشور چین و آمریکا "درخصوص مخالفت قاطع با تحریکات کره شمالی اتحاد دارند و ما تلاشهایمان را به منظور خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره تشدید خواهیم کرد."

چین آخرین همپیمان مهم کره شمالی و تامین کننده اصلی سوخت و مواد غذایی این کشور است اما تمایلی به اعمال نفوذ شدید بر پیونگ‌یانگ به دلیل نگرانی از بابت به وجود آمدن بی ثباتی در شمالی و آسیب دیدن منافع ملی چین نداشته است.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید