Performancing Metrics

تفاهم صنایع دریایی با صندوق توسعه ملی برای دریافت ارقام ریالی | اتاق خبر
کد خبر: 381693
تاریخ انتشار: 2 آذر 1395 - 10:55
مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی از تفاهم با صندوق توسعه ملی برای دریافت ارقام ریالی برای صنعت دریایی خبر داد و مشکل دیگر این صنعت را تضامین بانکی عنوان کرد.

اتاق خبر: مهرداد مظاهری ، با بیان این‌که پس از برگزاری نشست تخصصی در حاشیه نمایشگاه صنایع دریایی ایران، توجه به این صنعت افزایش یافت، اظهار کرد: در همین زمینه توانستیم تفاهمی را با صندوق توسعه ملی در جهت دریافت ارقام ریالی برای این صنعت انجام شد که مرحله بعدی آن عقد قرارداد است.

وی افزود: با انجام این تفاهم فضای همکاری بین دو صندوق ایجاد شده و باید به دنبال مرحله بعدی یعنی انعقاد قرارداد برای اجرایی شدن تفاهم مورد نظر باشیم.

مدیر عامل صندوق توسعه صنایع دریایی با بیان این‌که صنعت دریایی به اعداد و ارقام بزرگ از لحاظ منابع مالی نیاز دارد، گفت: وقتی موضوع تسهیلات تعریف و موانع آن برطرف می‌شود، یکی از اصلی‌ترین دلایلی که سبب می‌شود دریافت تسهیلات به تاخیر بیفتد تضامین بانکی است.

به گفته مظاهری، امروز منابع و املاک خارج از سرمایه کاری افرادی که در صنعت دریایی کار می‌کنند، به اندازه‌ای نیست که بتوانند تضمین سرمایه کاری‌شان را انجام دهند و پس از نیاز به تسهیلات ارزان، تضامین بانکی هم تبدیل به معضلی شده که صندوق توسعه صنایع دریایی در حال بررسی این موضوع است.

وی همچنین در خصوص قرارداد با صندوق کارآفرینی امید برای تامین تسهیلات بدون بهره برای فعالان این صنعت، ادامه داد: اقدامات اولیه این کار و مذاکرات آن انجام شده و به نتیجه هم رسیده‌ایم که به یک بررسی اضافی نیاز دارد که ان‌شاءالله انجام شده و قرارداد منعقد می‌شود.

مدیر عامل صندوق توسعه صنایع دریایی اضافه کرد: این تسهیلات برای نیازهای سرمایه در گردش و جاری صنایع مربوطه و تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان است.

مظاهری در ادامه درباره‌ی قراردادی که قرار بود بین صندوق توسعه صنایع دریایی و شرکت ملی ماشین‌سازی چین منعقد شود، گفت: قرار است در هفته آینده برخی مسئولان این شرکت به ایران بایند و گام‌های بعدی را برای عقد قرارداد در آن زمان بر می‌داریم. تاکنون نیز مذاکرات و تفاهمات انجام شده و قطعا به مرحله قرارداد می‌رسیم.

وی تصریح کرد: این شرکت قرار است برآورد قیمتی از نیازهایی که ما اعلام کرده‌ایم، به ما بدهد که این برآورد قیمت به ما نشان می‌دهد که با چه حجمی از تقاضا روبرو هستیم و چه اندازه منابع باید درگیر آن کنیم.

به گفته مظاهری، این هیات چینی همچنین قرار است سواحل شمالی کشور، امکانات دریای خزر، جزیره قشم و احتمالا استان خوزستان هم بازدید داشته باشند.

ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید