Performancing Metrics

پیشروی ارتش سوریه در داخل محله‌های شرق حلب | اتاق خبر
کد خبر: 381774
تاریخ انتشار: 2 آذر 1395 - 21:01
در حالی که ارتش سوریه به پیشروی چشمگیری در مهمترین و بزرگترین مقرهای افراد مسلح در شرق حلب دست یافته آتش‌سوزی مهیبی در جنگل‌های اطراف زادگاه بشار اسد در لاذقیه رخ داده است.

اتاق خبر: آتش‌سوزی گسترده‌ای روز دوشنبه در مناطق جنگلی در اطراف قرداحه زادگاه خانواده بشار اسد رخ داد.

شاهدان عینی به بی بی سی گفتند، این آتش‌سوزی چندین ساعت طول کشید و دودی سیاه تمامی روستاهای اطراف قرداحه، زادگاه خانواده بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه واقع در استان ساحلی لاذقیه را فرا گرفت.

این منطقه مرکز سکونت حامیان دولت سوریه است و هنوز دلیل آتش‌سوزی مشخص نشده است. ساکنان از روستاهایی که در معرض آتش‌سوزی قرار گرفتند، خارج شده‌اند.

این در حالی است که رامی عبدالرحمان، مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: نیروهای نظام سوریه و هم‌پیمانانش با سیطره بر بخش شرقی محله "مساکن هنانو" در شرق حلب به پیشروی استراتژیکی دست یافتند.

نظام سوریه اخیرا حمله به محله‌های شرق حلب را از سر گرفت.

رامی عبدالرحمان تأکید کرد که پیشروی در "مساکن هنانو" اولین پیشروی در نوع خود در داخل محله‌های شرق حلب بوده است. این محله به عنوان اولین محله‌ای که مخالفان پیشتر کنترل آن را در شهر حلب در دست گرفته بودند، اهمیت نمادینی دارد.

به گفته منابع سوری، ارتش سوریه با حمله به این منطقه که مهمترین و بزرگترین مقر افراد مسلح در شرق حلب محسوب می‌شود، توانست خطوط دفاعی نخست آن‌ها در این محله را در هم بشکند.

به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه، در صورت کنترل کامل نیروهای دولتی بر این محله این نیروها می‌توانند محله‌های الانذارات، الحیدریه و ارض الحمرا را به راحتی در دست بگیرند. در حالی که درگیری‌ها در محله‌های الشیخ سعید، دوار بعیدین و بستان الباشا در شرق حلب در جریان است.

منبع : ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید