Performancing Metrics

تاسیس دفتر نمایندگی در آلمان، بی سابقه و به نفع بخش خصوصی | اتاق خبر
کد خبر: 382348
تاریخ انتشار: 7 آذر 1395 - 12:18
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد
تاسیس دفتر نمایندگی اتاق تهران در آلمان می تواند در جهت منافع بخش خصوصی باشد.

اتاق خبر- عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، اقدام اتاق بازرگانی تهران را در تاسیس دفتر نمایندگی در آلمان را بی سابقه و به نفع بخش خصوصی کشور دانست.

محمد لاهوتی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در گفت و گو با اتاق خبر با اشاره به بی سابقه بودن اقدام اتاق بازرگانی تهران در تاسیس دفتر در کشورهای دیگر گفت: با این حال به نظر من این اقدام مشکلی ندارد و می تواند در جهت منافع بخش خصوصی حرکت کند. اتاق ایران این کار را با تاسیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و آلمان انجام داده است.

لاهوتی در ادامه با اشاره به سوابق روابط تجاری بین ایران و آلمان گفت: آلمان از قدیمی ترین طرف های تجاری برای ایران بوده است. متاسفانه به دلیل تحریم های مرتبط با برنامه هسته ای، حجم تجارت بین دوکشور بسیار کاهش پیدا کرد و این کشور به دلیل تبعیت از آمریکا از بازار پرسود ایران کنار کشید. علیرغم اینکه بعد از اجرای برجام لغو تحریم های مرتبط با برنامه هسته ای تجار و شرکت های آلمانی برای حضور در بازار ایران ابراز تمایل کردند اما دولت این کشور با دخالت دادن مسائل سیاسی و غیر مرتبط با تجارت باعث شد حضور آلمان ها در اقتصاد کشور و افزایش تجارت در عمل رخ ندهد. این در حالی است که میزان تجارت بین ایران و اتحادیه اروپا بعد از لغو تحریم های مرتبط با برنامه هسته ای افزایش چشمگیری داشته است.

 عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: من فکر می کنم اقدام اتاق بازرگانی تهران در تاسیس دفتر نمایندگی در شهر مونیخ آلمان، مقدمه ای برای افزایش تجارت با این کشور می باشد و علت انتخاب آلمان به دلیل اهمیت این کشور از نظر تجاری در اروپا است.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: تاسیس این دفتر نمایندگی می توان به تسهیل سرمایه گذاری تجار آلمانی در ایران کمک کند زیرا فلسفه تاسیس اتاق های بازرگانی کمک به سرمایه گذاری در بخش خصوصی کشور است.

94105 ت

نظرات
ADS
ADS
پربازدید