Performancing Metrics

تایید حضور نظامی مصر در سوریه | اتاق خبر
کد خبر: 382801
تاریخ انتشار: 10 آذر 1395 - 15:18
مقام های دیپلماتیک نظامی روسیه حضور نیروهای مصری در سوریه را برای همکاری علیه تروریست ها تائید کرده، ولی در باره چگونگی و دامنه آن اشاره ای نکرده اند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایرنا، روزنامه ایزوستیا روز سه شنبه بدون معرفی مقام های دیپلماتیک روسی نوشت که شماری از نیروهای مصر هم اکنون در سوریه حضور دارند.


این مقام ها به روزنامه روسی گفته اند: نظامیان مصری در عملیات ضدتروریستی در سوریه شرکت می کنند که استقرار آنها در ادامه تحولات مثبت در این کشور صورت گرفته است.


یکی از این مقام ها در باره حضور نظامی مصر در سوریه اظهار کرده است: این همکاری واقعیت دارد و همه می دانند شرکت در تحولات سوریه، امکان تاثیرگذاری فراتر از این کشور و منطقه را فراهم می کند و این مساله جای تعجب ندارد.


مقام روسی گفت: هم اکنون نیز در سوریه نیروهای ویژه کشورهای دیگر هم حضور دارند، ولی هیچ سخنی از فعالیت گسترده آنها گفته نمی شود.

ایزوستیا همچنین به نقل از مصاحبه با یک مقام نظامی سوری نوشت: دمشق اقدام هر کشور عربی که نیروهای خود را برای مبارزه با داعش و دیگر گروههای تروریستی به سوریه اعزام کند، ارزشمند می داند.

روسیه متحد نظامی-سیاسی ضدتروریستی سوریه به شمار می رود که از 14 ماه پیش به خواسته این کشور عملیات هوایی سرکوب تروریست ها را انجام می دهد و از سه ماه قبل هم رایزنی های خود را با مصر که دیدگاههای مخالف تروریسم در خاورمیانه دارد، افزایش داده است.

تروریسم در خاورمیانه به ویژه در سوریه و عراق پس از اقدام گروه کشورهای غربی-عربی ضدسوری در سازماندهی و تقویت گروههای مسلح و تروریستی شکل گرفت و گسترش یافت که این پشتیبانی ها همچنان ادامه دارد.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید