Performancing Metrics

جمع‌آوری 3000 کودک متکدی | اتاق خبر
کد خبر: 382902
تاریخ انتشار: 12 آذر 1395 - 12:33
فرماندار تهران با اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی شهر تهران و ظرفیت محدود بهزیستی در این شهرستان، از تلاش برای بهره بیشتر بهزیستی از اعتبارات اجتماعی شهرداری تهران در بودجه سال 96 خبر داد.

کودکان کار در یاسوج

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، عیسی فرهادی گفت: ظرفیت بهزیستی تهران بسیار ضعیف است، این درحالی است که آسیب های اجتماعی این شهرستان سرریز آسیبهای اجتماعی کل کشور است. در تهران موضوع متکدیان، معتادان، کودکان کار و مهاجرین مورد توجه جدی قرار گرفته است اما این معضلات سرریز سایر شهرستانها به تهران است.

وی افزود: در چنین شرایطی می‌طلبد همه دستگاه‌ها به بهزیستی کمک کنند؛ فرمانداری تهران نیز پیگیر است که از اعتبارات اجتماعی شهرداری تهران در سال 1396، بهزیستی بتواند بهره بیشتری ببرد؛ البته در حال حاضر نیز شهرداری تهران به بهزیستی خدماتی مانند ارائه وسایل نقلیه و در اختیار گذاشتن مددسراها و همراه سراها ارائه می‌کند.

فرماندار تهران تاکید کرد: نزدیک به 3000 نفر ظرفیت حضور در سامان‌سراها ایجاد شده است که پذیرای افراد کارتن خواب است. همچنین دو همراه سرا در مناطق 3 و 6 توسط شهرداری تهران ساخته شده است تا همراهان بیمارانی که از شهرستان ها به تهران می آیند و امکان رفتن به هتل و مسافرخانه ندارند در این محل ها اقامت داشته باشند.

فرهادی با اشاره به کاهش دما و سردی هوا در هفته گذشته افزود: بیش از دوهزار نفر در سامانسراها اسکان داده شدند که از این میان 173 نفر از همراهان بیماران بودند که در همراه سراها اسکان داده شدند.

وی تاکید کرد: جمع آوری کارتن خوابها توسط شهرداری تهران با استفاده از 20 اتوبوس و 15 ون در سطح شهر تهران انجام می شود.

فرماندار تهران در تشریح روند جمع آوری متکدیان نیز گفت: حدود 3000 کودک متکدی در سطح شهر تهران در قالب این طرح جمع آوری شده‌اند. همچنین تاکنون نزدیک به 100 کودک متکدی جمع آوری شده در این طرح به اداره بهزیستی شهرستان تهران تحویل داده شده اند. از مجموع  کودکان متکدی شناسایی شده، 2000 نفر از اتباع سایر کشورها هستند.

وی افزود: درحالی شاهد وجود این کودکان در شهر تهران هستیم که بهزیستی از ظرفیت کمی برای نگهداری این کودکان برخوردار است به طوری که در حال حاضر این اداره از ظرفیت نگهداری تنها 200 کودک برخوردار است.

فرهادی با بیان اینکه دستگاه قضایی در خصوص جمع آوری کودکان متکدی حساسیت زیادی دارد گفت: قوه قضائیه با بروز هرگونه آسیب در جریان جمع آوری کودکان متکدی به ویژه حضور نیروی انتظامی در این امر مخالف است البته این قوه برای جمع آوری کودکان متکدی در سه منطقه تهران به عنوان طرح پایلوت موافقت کرده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر شمار متکدیان بزرگسال شهر تهران به شدت کاهش یافته و معضل وجود کودکان متکدی در پایتخت به دلایل عنوان شده ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید