Performancing Metrics

حمایت وزیر خارجه انگلیس از نظرات ترامپ درخصوص بودجه ناتو | اتاق خبر
کد خبر: 382928
تاریخ انتشار: 13 آذر 1395 - 01:53
وزیر خارجه انگلیس می‌گوید کشورش از کمپین رئیس جمهور منتخب آمریکا برای تحت فشار قرار دادن کشورهای عضو ناتو جهت اختصاص منابع مالی بیشتر به این ائتلاف نظامی حمایت می‌کند.

بوریس جانسون

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس طی سخنرانی خود در موسسه امور بین‌المللی رویال در چتم هاوس تاکید کرد: اراده انگلیس برای انجام تعهدات خود در قبال ناتو ناشکستنی است. آن هم در جهانی که دموکراسی رو به پسرفت است.

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا در کمپین انتخاباتی خود از ناتو انتقاد و این ائتلاف نظامی غربی را ناکارآمد توصیف می‌کرد.

ترامپ پیشنهاد داده بود که آمریکا باید بار دیگر درباره کمک کردن به برخی از متحدان ناتو که سهم خود را در این ائتلاف پرداخت نمی‌کنند، فکر کند.

انگلیس که به تعهد خود برای اختصاص دو درصد از تولید ناخالص داخلی به امور دفاعی عمل کرده است همچنین از سایر کشورها می‌خواهد تا مشارکت خود در این امر را افزایش دهند.

جانسون در ادامه سخنرانی خود عنوان کرد: لندن باید اراده خود را در این زمینه دو برابر و نظم جهانی مبتنی بر قانون را حفظ کند.

وی در این باره گفت: اگر ما شکست بخوریم با خطر بازگشت به سیستمی ظالمانه تر و قدیمی تر روبروییم؛ جایی که در آن قوی برای بلعیدن ضعیف آزاد است و در آن تمامی موسسات و قوانینی که زحمات زیادی برای ساخت آنها کشیده شده به محاق می‌روند. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که این مسئله رخ دهد.

جانسون همچنین خاطرنشان کرد ما باید بدانیم که در بسیاری از موارد جهان در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد. ما با افراد شورشی و تروریسم مواجه‌ایم. ما شاهد پسروی دموکراسی هستیم در حالیکه به صورت گسترده بی‌ثباتی را در سراسر خاورمیانه از عراق گرفته تا لیبی می‌بینیم. پاسخ انگلیس به این بحران‌ها سر را در برف فرو بردن نیست.

وزیر خارجه انگلیس در اولین سخنرانی سیاسی جدی خود تاکید کرد که لندن این خوانش ناتو را مبنی بر اینکه حمله به هر یک از اعضای ناتو باید حمله به تمام اعضای این ائتلاف محسوب شود پذیرفته است. اما همانطور که ترامپ اشاره کرد این عادلانه نیست که تنها آمریکا به عنوان یکی از اعضای این ائتلاف 70 درصد بودجه دفاعی آن را تامین کند در حالیکه 27 کشور دیگر تنها 30 درصد این بودجه را میان خود تقسیم کند.

وی همچنین از کشورهای ناتو خواست تا به توافق اختصاص دو درصدی تولید ناخالص داخلی به ناتو و دو درصد دیگر به تجهیزات دفاعی خود عمل کنند.

جانسون همچنین تاکید کرد که لندن باید موضعی سخت علیه روسیه در مورد سوریه و اوکراین اتخاذ کند اما همچنین برای مذاکره آماده است.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید