Performancing Metrics

نباید اجازه داد که کشوری طبق امیال خود اقدامی برای تضعیف توافق انجام دهد | اتاق خبر
کد خبر: 383079
تاریخ انتشار: 14 آذر 1395 - 10:49
روحانی در دیدار نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه:
رئیس‌جمهور گفت: نباید اجازه داد که کشوری طبق امیال خود اقدامی برای تضعیف توافق هسته‌ای انجام دهد.

دیدار فرستاده ویژه روسیه در امور سوریه با رییس‌جمهور

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حجت الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی شنبه، «لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور خاورمیانه را به حضور پذیرفت و در این دیدار، پس از استماع گزارش فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و از جمله تازه‌ترین تحولات میدانی در مبارزه با تروریسم در سوریه، اظهار کرد: همفکری و همکاری خوبی که میان تهران – مسکو در این عرصه وجود دارد تا تحقق هدف نهایی که ریشه‌کن شدن تروریسم و برقراری صلح و ثبات کامل در منطقه است، ادامه می‌یابد.

وی تصریح کرد: موضوع سوریه  از طریق مذاکره سیاسی و احترام به اراده مردم که تصمیم‌گیر اصلی و نهایی درباره آینده سوریه هستند  و همچنین حفظ تمامیت ارضی آن کشور قابل حل است.

روحانی همچنین تأکید کرد: حمایت از مردم غیرنظامی و کمک به آوارگان و مردم آسیب‌دیده از جنگ یک ضرورت انسانی است و باید برای آن از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

رئیس‌جمهور تروریسم را خطری بزرگ برای منطقه و جهان برشمرد و بر ضرورت ادامه همفکری و همکاری تنگاتنگ ایران و روسیه در سوریه برای مبارزه با تروریسم در منطقه تاکید کرد.

روحانی در بخش دیگری از اظهارات خود، با ابراز خرسندی از روند رو به گسترش روابط تهران – مسکو در حوزه های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: بی‌تردید همکاری‌های دو کشور در مسائل دوجانبه به نفع دو ملت و در مسائل منطقه‌ای به نفع صلح و ثبات منطقه‌ای خواهد بود.

وی همچنین توافق هسته‌ای را محصول کار هفت کشور و در راستای صلح و امنیت جهانی ذکر و بیان کرد: همه باید برای حراست از دستاوردهای این توافق تلاش کنند و نباید اجازه داد که کشوری طبق امیال خود اقدامی برای تضعیف توافق انجام دهد.

روحانی در پایان تصریح کرد: ایران همواره به تعهدات بین‌المللی خود پایبند بوده و خواهد بود و برای پایداری برجام، سایر اعضای گروه 1+5  نیز باید به طور کامل به تعهدات خود عمل کنند.

"لاورنتیف" نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه نیز در این دیدار نظرات رئیس‌جمهور روسیه و همچنین گزارشی از آخرین رایزنی های انجام شده و تحولات میدانی در سوریه  را به رییس جمهوری ارائه داد.

وی با بیان این‌که پوتین برای اعتمادی که میان دو دولت و دو ملت ایران وروسیه وجود دارد ارزش زیادی قائل است، بر تقویت همفکری و همکاری تهران – مسکو در مسایل منطقه ای و جهانی تأکید کرد و گفت: موضع روسیه در قبال برجام موضعی ثابت و مستحکم است و هیچ دلیلی برای تضعیف آن وجود ندارد.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید