Performancing Metrics

وضعیت قرارداد جدید پژو با تمدید ۱۰ساله تحریم ها | اتاق خبر
کد خبر: 383178
تاریخ انتشار: 14 آذر 1395 - 16:48
دبیر انجمن قطعه‌سازان با بیان اینکه با تمدید تحریم‌های ۱۰ ساله ایران نگران وضعیت قرارداد جدید پژوه با خودروسازان ایرانی هستیم، گفت: متأسفانه هنوز پژو علاقه‌ای به ساخت داخل قطعات هایتک ندارد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از تسنیم ،مازیار بیگلو در پاسخ به این پرسش که با تمدید تحریم‌های ۱۰ ساله ایران توسط مجلس سنای آمریکا آیا تغییری در همکاری مشترک قطعه سازان ایرانی با شرکای خارجی بوجود خواهد آمد یا خیر؟ اظهار داشت: در حال حاضر ما منتظر عکس العمل رسمی وزارت امور خارجه و شورای  عالی امنیت کشور برای این تصمیم مجلس سنای امریکا هستیم.

وی با بیان اینکه به اعتقاد بنده با توجه به سرمایه گذاری رنو در ایران تمدید این تحریم‌ها خللی در همکاری این خودروساز با شرکای ایرانی بوجود نمی‌آورد، افزود: اما در مورد پژو وضعیت فرق می‌کند. البته مقامات پژو چندین بار اعلام کرده‌اند که خواستار گسترش همکاری با صنعت خودروی ایران هستند و تحت تأثیر سیاست قرار نمی‌گیرند اما عکس العمل رسمی ایران در مقابل تمدید تحریم‌ها مشخص می‌کند که این شرکت آیا همچنان خواستار همکاری با ایرانی‌ها هست یا خیر.

دبیر انجمن قطعه سازان اضافه کرد: ما در این مورد نگران هستیم که آیا پژو تحت تأثیر مسائل سیاسی قرار خواهد گرفت یا خیر.

بیگلو با بیان اینکه در حال حاضر شرکت پژو در حال استعلام وضعیت واحدهای قطعه سازی کشور برای آغاز تولیدات مشترک است، تصریح کرد: این استعلام‌ها مربوط به فاز اول و دوم همکاری‌ها که به تولید قطعات بدنه، تزئینات داخلی و قطعات مکانیکال است مربوط می‌شود و هنوز شرکت پژو هیچ درخواستی برای استعلام واحدهای قطعه‌سازی کشور جهت تولید ایربگ، ECU و ABS نداشته است.

وی اضافه کرد: عدم ورود پژو به تولید مشترک قطعات هایتک این نگرانی را در ما ایجاد می‌کند که این شرکت همچنان می‌خواهد این قطعات را خود تولید کرده و صنعت خودرو را مانند گذشته وابسته به خود کند.

دبیر انجمن قطعه سازان با اعلام اینکه از وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایدرو درخواست کرده‌ایم تا نظارت جدی بر عملکرد قرارداد جدید پژو داشته باشند، گفت: به وزارت خانه گفته‌ایم اگر انجمن قطعه سازان تولید خودروهای جدید پژو در ایران را کمتر از ۴۰ درصد ساخت ایران اعلام کند باید تولید آنها متوقف شود.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید