Performancing Metrics

فراخوان ارتش سوریه برای بازگشت ساکنان شرق حلب به منازلشان/ارتش بعد از شرق حلب به الباب می‌رود | اتاق خبر
کد خبر: 383220
تاریخ انتشار: 14 آذر 1395 - 17:46
در پی آزادسازی بخش اعظم شرق حلب؛
به دنبال تسلط ارتش سوریه بر بیش از نیمی از مناطق تحت کنترل شورشیان در حلب، فرماندهی ارتش سوریه از ساکنان مناطق شرقی حلب خواست تا به خانه‌هایشان بازگردند.

اتاق خبر: فرماندهی کل ارتش سوریه شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش سوریه امنیت و ثبات را به محله‌های شمال شرقی شهر حلب بازگردانده است و از  شهروندان ساکن محله‌های شمال شرقی شهر حلب می‌خواهد تا به خانه‌هایشان بازگردند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرده که نیروهای سوری بیش از ۶۰ درصد از مناطقی را که در گذشته تحت تصرف افراد مسلح در شهر حلب بود تحت کنترل خود درآوردند.

از سوی دیگر، پایگاه روسیا الیوم گزارش داد که ارتش سوریه محله "الجزماتی" در شرق شهر حلب را تحت کنترل خود درآورد.

این پایگاه اعلام کرد که ارتش سوریه همچنین تعدادی از ساختمان‌ها و بلوک‌ها در محله‌های "الحلبانیه" و چندین بلوک در محله "المیسر" و بخش شرقی محله "کرم القاطرچی" را پس از درگیری‌های شدید تحت کنترل خود درآورده است که در این درگیری‌ها ده‌ها فرد مسلح کشته شده‌اند.

روسیا الیوم گزارش داد که عملیات پیشروی‌های نیروهای سوری ادامه دارد و این پیشروی‌ها می‌تواند به تامین امنیت کامل مناطق تحت تصرف ارتش برای رسیدن به فرودگاه بین‌المللی حلب و بازگشایی مجدد مسیری امن به سمت فرودگاه شود.

در این راستا روزنامه رای الیوم به نقل از منابع آگاه نوشت: جشن بزرگی در قلعه حلب قبل از پایان سال جاری میلادی برگزاری خواهد شد و تلاش رسانه‌ای گسترده‌ای برای پوشش این رخداد وجود دارد که به منزله اعلام پایان جنگ در دومین شهر بزرگ سوریه است.

بر اساس اطلاعات، فرماندهان نظامی ناظر بر روند درگیری‌ها در شرق حلب این گونه برآورد کرده‌اند که شرق حلب قبل از پایان سال جاری میلادی به طور کامل آزاد خواهد شد و تسلط کامل بر محله‌های شرقی حلب هر لحظه ممکن است.

برآوردها نشان می‌دهد که ارتش سوریه عملا در فکر آغاز عملیات در شهر الباب است که تحت تسلط داعش است. این عملیات بلافاصله بعد از پایان حضور نظامی افراد مسلح مخالف در محله‌های شرقی حلب آغاز می‌شود.

 ارتش سوریه تمام مقدمات برای ورود به شهر الباب در حومه حلب را چیده و هرگز به هیچ قیمتی اجازه نخواهد داد که نیروهای سپر فرات مورد حمایت ترکیه وارد این شهر شوند.

بازدید وزیر دفاع سوریه از پایگاه‌های نظامی ارتش در حلب

در همین حال خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که فهد جاسم الفریج، وزیر دفاع سوریه و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح به دستور بشار اسد، رئیس جمهور سوریه از تعدادی از پایگاه‌ها و ایست‌های نظامی در مسیر "شیخ سعید النقارین" در غرب فرودگاه "النیرب" در حلب و حومه آن بازدید کرد.

سانا گزارش داد که فرماندهان میدانی، وزیر دفاع را در جریان ماهیت ماموریت‌ها و موفقیت‌های حاصل شده در شهر حلب و حومه آن قرار دادند.

از سوی دیگر منابع خبری گزارش دادند: ابوعبدالرحمان نور، فرمانده "جیش الحلب" در جریان درگیری‌ها با ارتش سوریه در شهر حلب زخمی شده است.

منبع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید