Performancing Metrics

کانال‌های شبکه‌های اجتماعی که بالای 5 هزار عضو دارند، باید مجوز دریافت کنند | اتاق خبر
کد خبر: 383403
تاریخ انتشار: 16 آذر 1395 - 03:37
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: کسانی که در کانال‌های شبکه‌های اجتماعی با تعداد کاربران بالا فعالیت می‌کنند، باید مجوز دریافت کنند.

اتاق خبر: محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه همایش خدمات عمومی الزامی ICT در مناطق روستایی و کمتر توسعه‌یافته در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا کسانی که در کانال‌های تلگرامی با عضوهای بالا فعالیت می‌کنند باید مجوز دریافت کنند؟ ، بیان داشت: در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی پیشنهاد شد کسانی که در کانال‌های شبکه‌های اجتماعی از یک تعداد مشخص، عضو بیشتری دارند و در این شبکه‌های اجتماعی فعالیت‌های خبری می‌کنند ،باید از یک مرجع مجوز بگیرند.

او افزود: شبکه‌های اجتماعی با انتشار اخبار فعالیت‌ می‌کنند و مردم نیز به این اخبار اعتماد می‌کنند. بنا بر این باید از مرجعی مجوز بگیرند و به همین خاطر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئول شده است ظرف مدت یک ماه کمیته‌ای تشکیل دهد که براساس آن این شبکه‌های اجتماعی ساماندهی شده و هر شبکه اجتماعی که تعداد کاربران آن افزایش پیدا کند با مجوز فعالیت کنند.

او در پاسخ به این پرسش که شبکه‌های اجتماعی با چه تعداد عضو مستلزم اخذ مجوز می‌شوند، بیان داشت: در جلسه شورای عالی فضای مجازی شبکه‌های اجتماعی بالای 5 هزار عضو مطرح شد اما باید منتظر نظر کمیته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشیم.

ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید