Performancing Metrics

بحث انحصار فروشگاه‌های زنجیره‌ای با نیت خیر مطرح نمی‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 383727
تاریخ انتشار: 17 آذر 1395 - 13:21
رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: آمادگی داریم خرده فروشان سنتی که تمایل داشته باشد را به سیستم سراسری فروش خود متصل کنیم به شرط این که الزامات آن را رعایت کنند.

اتاق خبر: رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای ، در رابطه با اعتراض برخی اصناف به حضور فروشگاه‌های زنجیره‌ای و به وجود آوردن انحصار توسط اعضای این اتحادیه گفت: تمام  فروشگاه‌های زنجیره‌ای درکشور کمتر از 5 درصد بازار را در اختیار دارند و در واقع با این سهم از بازار خرده فروشی هیچ انحصاری نمی توان ایجاد کرد.

فرشید گلزاده ادامه داد: تولید کنندگان هنوز مجبور هستند که فروش اصلی خود را از بستر سنتی بازار انجام دهند. این کار هزینه‌های زیادی دارد چون زیر ساخت خرده فروشی سنتی ما بهره‌ور نیست.

وی تصریح کرد: هزینه‌های توزیع، واسطه‌های متعدد، عدم برنامه‌ریزی مناسب برای تولید جزو مشکلاتی است که باعث می‌شود تولید کننده متضرر بشود و در نتیجه قیمت تمام شده افزایش پیدا کند .

مدیرعامل فروشگاه رفاه ادامه داد: در برنامه ششم اقتصادی قرار است سهم خرده فروشی به 15 درصد برسد که این امر بسیار سخت است. افرادی که بحث انحصار را مطرح می‌کنند نیت درستی ندارند. ما آمادگی داریم با برنامه‌ریزی مناسب قیمت تمام شده تولید کننده را کاهش دهیم و در مقابل این کاهش قیمت به خریدار تخفیف بدهیم.

گلزاده تصریح کرد: ما آمادگی داریم خرده فروشان سنتی که تمایل داشته باشد را به سیستم سراسری فروش خود متصل کنیم به شرط آنکه صندوق فروشگاهی نصب کنند، شفافیت در فروش داشته باشند، مالیات و بیمه تامین اجتماعی را به موقع پرداخت کنند. نمی توان عضو این سیستم سراسری شد و الزامات آن را رعایت نکرد.

وی گفت: کشور ما مجبور است به سمت خرده فروشی مدرن برود، همان طور که تمام دنیا به این سمت رفته است. اگر مغازه خرده فروشی امروز تعطیل می شود به دلیل عدم بهره وری و مدیریت مناسب است همانطور که این اتفاق در فروشگاه های بزرگ هم صورت می گیرد.

گلزاده در پایان در خصوص رابطه این اتحادیه با اتاق اصناف ایران گفت: ما با اتاق تعامل خوبی داریم و بارها جلسات هماهنگی برگزار کردیم و امیدواریم این جلسات همچنان ادامه داشته باشد.

ایلنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید