Performancing Metrics

هزینه ساخت سریال «شهرزاد» از کجا تامین می‌شود؟ | اتاق خبر
کد خبر: 383816
تاریخ انتشار: 18 آذر 1395 - 09:33
حسن فتحی اگر برای شعور مخاطبانش احترام قائل باشد، تولید را متوقف می‌کند.

به گزارش اتاق خبر، محمد هادی رضوی، سرمایه‌گذار سریال «شهرزاد» در خصوص صحت و سقم این گفته که بخشی از هزینه‌های سریال «شهرزاد» از طریق صندوق رفاه فرهنگیان تامین می‌شود، گفت: در بخش مربوط به سرمایه گذاری من این اتفاق نیفتاده، ولی راجع به بخش سرمایه گذاری محمد امامی اطلاعی ندارم. 

وی ادامه داد: من خواستار این هستم شفاف سازی مالی صورت بگیرد و برای احترام به شعور مردم تولید این سریال متوقف شود. یا اگر دوستان دغدغه فرهنگ دارند، رایگان کار کنند، اما الان همه حقوق هایشان را دریافت کرده و کار را به جلو هدایت می‌کنند که این درست نیست و باید صبر کنند تا امامی بیاید و به ابهامات پاسخ دهد. 

رضوی اظهار داشت: «شهرزاد 2»، بدون اجازه من در حال تولید است و اگر حسن فتحی ذره ای برای شعور مخاطب احترام قائل باشد، کار تولید را متوقف می‌کند، چون شهرزاد نان شب مردم نیست و عواملش می توانند کمی صبر کنند؛ ولی متاسفانه خیلی عجله دارند و من علت این شتاب در ساخت سریال را نمی‌فهمم و معلوم نیست که چه چیزی را می‌خواهند از مردم پنهان کنند. 

وی عنوان کرد: بر حسب رفاقت شکایت نکردم. عوامل فکر می‌کنند که مردم متوجه نیستند، اما شفاف سازی این مورد از هر چیزی در خصوص این سریال برای مردم مهم‌تر است و اتفاقی نمی‌افتد اگر دو ماه دیرتر سریال عرضه شود. 

این تهیه‌کننده ادامه داد: اگر پول‌هایی که الان دارد خرج می‌شود، به اتمام برسد و تا آن زمان امامی بازنگشته باشد، عوامل می‌خواهند چه کنند، پس بهتر است کمی صبر داشته باشند. 

این سرمایه گذار در خصوص چگونگی تامین سرمایه «شهرزاد» در بخشی که خودش سرمایه گذاری کرده، اظهار داشت: من مدیر عامل یک مجموعه اقتصادی هستم که آن مجموعه از سی سال پیش از من کار می‌کرده است و پدرم سی سال پیش کارخانه تولید تجهیزات استودیوها را داشت که اغلب وسایل استودیوهای سازمان صدا و سیما از این کارخانه است. استودیو داخل برج میلاد هم از طراحی ما بوده و الان هم در زمینه سینماهای سیار کار می‌کنم. 

وی در خصوص کار محمد امامی گفت: من از وی اطلاعات دقیقی ندارم و حدود پنج سال است که اسمش را می شنوم، اما می دانم که در گذشته در زمینه نساجی کار می‌کرده است. 

رضوی در خصوص مجوز «شهرزاد» برای ادامه تولیدش گفت: من نمی‌دانم ارشاد چگونه اجازه داده که کاری بدون حضور تهیه‌کننده‌اش ساخته شود؛ چون تهیه‌کننده مسئول فیلم است و من هم هرچه می‌گویم صبر کنید کسی پاسخگو نیست و اصرارشان برای تولید را نمی‌فهمم. من نخواستم در «شهرزاد 2» باشم و گفتم که سهم من را بخرید، اما آنان حتی این کار را هم نکردند. 

این تهیه‌کننده گفت: تهیه کننده یک اثر مسئول است و من نمی‌فهمم که منابع تامین بودجه فیلم از کجا آمده است، قطعا اگر صبر کنند تا خود امامی بیاید او توضیح خواهد داد. 

وی در پایان گفت: من خیلی صبر کرده‌ام؛ ولی اگر این روند ادامه پیدا کند، جلوی کار را خواهم گرفت. من صبر کرده‌ام؛ اما اگر ببینم به مخاطب بی‌احترامی می‌شود جلوی کار را می‌گیرم و با مدارکی هم که موجود است، توانایی این کار را دارم. 

گفتنی است؛ در برخی از اخبار منتشر شده این ادعا وجود دارد که بخشی از هزینه‌های ساخت این سریال از صندوق رفاه فرهنگیان تامین شده و تعدادی از خبرنگاران تا زمان شفاف سازی مالی این سریال تقاضای توقف تولید فصل دوم را داشتند. 

همچنین بخوانید:چالش نقش‌های پیچیده برای بازیگر «شهرزاد»

باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات
ADS
ADS
پربازدید