Performancing Metrics

معرفی رنو Zoe مدل ۲۰۱۷ | اتاق خبر
کد خبر: 383897
تاریخ انتشار: 19 آذر 1395 - 12:36
خودروی الکتریکی رنو زویی تاکنون پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی در اروپا بوده است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از  اخبار خودرو ،حال، در پنجمین سال از عرضه‌ی این خودرو، ظرفیت باتری مدل ۲۰۱۷ آن به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است و حال شاهد حضور این مدل در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۶ بودیم.

renault-zoe-2017-1024-01

باتری جدید زویی ۴۱ کیلووات ساعت ظرفیت دارد که در مقایسه با ظرفیت ۲۲ کیلووات ساعتی نسخه‌های قدیمی‌تر آن پیشرفت بسزایی داشته است. طبق آزمایش‌های استاندارد اروپا، این باتری شعاع حرکتی ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتری را برای این خودرو فراهم می‌کند.

این شعاع حرکتی در حقیقت دو برابر شعاع حرکتی اولین نسل زویی است که در سال ۲۰۱۲ به بازار عرضه شد و طبق ادعای رنو، زویی بیشترین شعاع حرکتی را، در میان خودروهای الکتریکی پرفروش بازار اروپا، داراست.

این کمپانی فرانسوی اعلام کرده است:

باتری جدید آخرین موانع ذهنی بر سر راه خرید یک خودروی الکتریکی را از میان برداشته است چراکه، صاحبان این خودرو از این پس می‌توانند به سفرهای طولانی‌تری رفته و بدون آنکه نگران شارژ خودروی خود باشند، از موقعیت‌های رانندگی گوناگون لذت ببرند. در حقیقت این باتری سفرهای آخر هفته را به یک حقیقت ممکن تبدیل کرده است.

سلول‌های باتری جدید توسط کمپانی کره‌ای ال‌جی کِم (LG Chem) تأمین می شود و سایز این باتری مشابه باتری‌های قدیمی‌تر است. این بدان معناست که برای افزایش شعاع حرکتی این خودرو، نیازی به مهندسی و طراحی مجدد آن نبوده است.

لازم به ذکر است که باتری ۲۲ کیلووات ساعتی همچنان در نسخه‌ی پایه‌ی زویی موجود است.

علاوه بر ارتقای فضای داخلی و اضافه شدن دو رنگ جدید به لیست رنگ‌های این هاچ‌بک جمع‌وجور، دو نسخه‌ی خاص از آن نیز با نام‌های Edition One و Intens به تولید خواهد رسید. تودوزی نسخه‌ی Edition One از چرم است و در آن از سیستم صوتی Bose استفاده شده است.

نسخه‌ی Intens آن نیز از رینگ‌های آلومینیومی ۱۶ اینچی و آینه‌های جانبی تاشوی الکتریکی بهره می‌برد.

در نیمه‌ی اول سال آینده، اپلیکیشن تلفن‌های همراه هوشمند زویی معرفی خواهد شد که بوسیله‌ی آن می‌توانید علاوه بر مدیریت سیستم شارژ از راه دور، از سیستم ناوبری با دقت بالا نیز بهره‌مند شوید.

تمامی زویی‌ها در کارخانه‌ی فلینز رنو، در فرانسه تولید می‌شوند. گزارشات اخیر حاکی از آن است که در آینده برای استفاده‌ی بهتر از ظرفیت‌های این کارخانه، پلت‌فرم نسل بعدی زویی با یک نسخه‌ی نیسان به اشتراک گذاشته می‌شود.

هم‌اکنون، شهروندان فرانسوی امکان سفارش زویی ۲۰۱۷ با باتری ۴۱ کیلووات ساعتی را دارند و موعد تحویل خودروی شهروندان فرانسوی قبل از پایان سال میلادی جاری خواهد بود.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید