Performancing Metrics

ظریف به تهران بازگشت | اتاق خبر
کد خبر: 384025
تاریخ انتشار: 19 آذر 1395 - 12:43
محمد جواد ظریف که در صدر یک هیات سیاسی و اقتصادی به سه کشورهند، چین و ژاپن سفر کرده بود صبح روز جمعه به تهران بازگشت .

اتاق خبر: سفر دوره ای محمد جواد ظریف به این سه کشور  از روز شنبه 13 آذر ماه با ورود به کشور هند آغاز شد.
وی در شهر آمریتسار هند در ششمین کنفرانس قلب آسیا با محوریت مسائل افغانستان  شر کت  و سخنرانی کرد و در حاشیه این اجلاس با تعدادی از مقامات شرکت  کننده از جمله اشرف غنی رییس جمهور افغانستان دیدار و رایزنی کرد .
 او همچنین در نشست مشترک تجار ایرانی و هندی در دهلی نو حضور یافت .
سخنرانی در جمع تعدادی از نخبگان و اندیشمندان هندی در ارتباط با ضرورت مبارزه با تروریسم به عنوان یک چالش جهانی  از دیگر برنامه های کاری وی در جریان سفر به هند بود .
همچنین در حاشیه این سفر ، نرگس کلباسی بانوی خیر ایرانی متهم به قتل در هند با محمدجواد ظریف در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو دیدار و گفت‌وگو کرد و او را در جریان مشکلات مربوط به پرونده قضایی خود قراداد.
محمد جواد ظریف که بامداد دوشنبه وارد پکن پایتخت چین شده بود در این کشور با «وانگ یی» همتای چینی خود دیدار و با وی در یک نشست خبری مشترک شرکت کرد و به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.
دیدار با «جانگ گائولی» معاون نخست وزیر، ملاقات با رئیس دانشگاه پکن، سخنرانی در این مرکز دانشگاهی و حضور در همایش اقتصادی فرصت های سرمایه گذاری در ایران ، از بخش های دیگر سفر وزیر امور خارجه کشورمان به چین بود.
وی سه شنبه شب با ترک پکن وارد شهر توکیو پایتخت ژاپن شد و در مدت سفر دو روزه خود در این کشور علاوه بر شرکت و سخنرانی در اولین همایش تجاری بزرگ ایران و ژاپن در هتل «کم پینسکی» در این گردهمایی اقتصادی سخنرانی کرد.
ظریف در حاشیه این نشست ملاقاتی نیز با «ایشیگه» رئیس سازمان تجارت خارجی ژاپن موسوم به «جترو» داشت و دیدار با «کنتارو سونوورا» معاون پارلمانی وزارت امورخارجه ژاپن در محل اقامتگاه سفارت جمهوری اسلامی و همچنین «فومیو کیشیدا» وزیر امور خارجه ژاپن  دیگر برنامه های روز اول سفر ظریف به ژاپن بود.
وی همچنین در اولین برنامه دومین و آخرین روز کاری خود در توکیو در یک صبحانه کاری با اعضای گروه پارلمانی دوستی حزب حاکم لیبرال دموکرات (ال.دی.پی) که به دعوت «ماساهیکو کومورا» صورت گرفت، حضور یافت.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن ملاقاتی داشت که دو طرف آخرین وضعیت منطقه ای و بین المللی را بررسی و در خصوص مسائل مورد علاقه مشترک فی مابین گفت و کردند.
ملاقات با «سکو» وزیر تجارت، صنعت و صنایع ژاپن موسوم به «متی» ،  دیدار با ایرانیان مقیم ژاپن و سخنرانی در جمع اندیشمندان و کارشناسان موسسه امور بین الملل ژاپن GIIA از برنامه های دیگر وی بود.
 ظریف را در این سفر که با محوریت مسائل اقتصادی  انجام شده بود تعدادی از تجار ایرانی و همچنین نمایندگانی از شرکت های دانش بنیان همراهی می کردند .

رسول اسلامی مدیر کل غرب آسیا ،محمود فرازنده مدیرکل شرق آسیا وزارت امور خارجه، مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و غلامحسین شافعی  رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران از جمله همراهان ظریف در سفر به این سه کشور بزرگ آسیایی  بودند.

مبنع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید