Performancing Metrics

مرغ گران نیست، مغازه‌ها گران‌فروشند | اتاق خبر
کد خبر: 384031
تاریخ انتشار: 19 آذر 1395 - 12:53
رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ:
در حالیکه بر اساس گزارش‌های میدانی موجود، قیمت مرغ طی هفته‌های گذشته روند افزایشی داشته رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ می‌گوید قیمت این محصول در هفته اخیر کاهش داشته و هیچ گاه گران نبوده است بلکه مغازه‌ها گران می فروشند

اتاق خبر: قیمت گوشت مرغ بازهم مانند سنوات و ماه‌های گذشته با نوسان مواجه شد و روی ریل گرانی قرار گرفت؛ به گونه‌ای که بر اساس گزارش‌های میدانی و مشاهدات، قیمت هرکیلوگرم گوشت مرغ در بازار پایتخت در هفته گذشته به حدود ۸۰۰۰ تومان هم رسید و گرچه این قیمت از سوی بانک مرکزی برای خرده فروشی‌های سطح شهر در هفته منتهی به ۱۲ آذرماه حدود ۷۲۰۰ تومان عنوان شده بود اما این آمار نیز مؤید این بود که گوشت مرغ جزو تنها محصولاتی بود که طی هفته گذشته با افزایش قیمت حدود پنج درصدی نسبت به هفته قبل و ۳۱ درصدی نسبت به هفته مشابه سال گذشته مواجه شده است.

محمد یوسفی - ﺭﺋﯿﺲ هیات ﻣﺪﯾﺮﻩ ﺍﻧﺠﻤﻦ ﺻﻨﻔﯽ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﺩﻫﻨﺪﮔﺎﻥ مرغ ﮔﻮﺷﺘﯽ ﮐﺸﻮر - در این باره به ایسنا اعلام کرد: وضعیت تولدی گوشت مرغ در کشور مناسب است و مشکلی ندارد و اگر مشکلی در این زمینه وجود داشت در حال حاضر قیمت این محصول باید کیلویی ۹۰۰۰ تومان بود. در حالی که اکنون متوسط قیمت خرید مرغ زنده ازمرغداران کیلویی ۴۳۰۰ تومان به صورت نسیه و دو ماهه و ۴۱۰۰ تومان به صورت نقدی است و هر کیلوگرم گوشت مرغ در میدان مرکزی میوه و تره بار بهمن ۵۵۰۰ تومان عرضه می‌شود و قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در میادین شهرداری تهران ۶۵۹۰ تومان بود که امروز قطعا بیش از این نیز کاهش پیدا می کند.

وی افزود: برخی از عرضه کنندگان عمده این محصول هر کیلوگرم گوشت مرغ را پایین‌تر از میادین شهرداری تهران و کیلویی حدود ۶۲۰۰ تومان عرضه می‌کنند. این در حالی است که قیمت منطقی که سال گذشته وزارت جهاد کشاورزی برای هر کیلوگرم گوشت مرغ در نظر گرفت، کیلویی ۷۵۰۰ تومان بود.

ﺭﺋﯿﺲ هیات ﻣﺪﯾﺮﻩ ﺍﻧﺠﻤﻦ ﺻﻨﻔﯽ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﺩﻫﻨﺪﮔﺎﻥ مرغ ﮔﻮﺷﺘﯽ ادامه داد: در سطح شهر تهران بیش از ۳۵۰۰ واحد فروش مرغ وجود دارد که هیچ نظارتی بر آن‌ها نمی‌شود و هرکس هر کاری بخواهد انجام می‌دهد اما این مسئله دلیلی بر گرانی مرغ نیست بلکه مغازه‌ها و فروشندگان این محصول را گران می فروشند.

مبنع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید