Performancing Metrics

اوباما محدودیت‌های کمک نظامی به شورشیان سوری در رقه را لغو کرد | اتاق خبر
کد خبر: 384040
تاریخ انتشار: 20 آذر 1395 - 15:49
یک مقام دولت آمریکا فاش کرد که باراک اوباما برخی محدودیت‌ها را در زمینه مسلح ساختن شورشیان سوری که در "عملیات آزادسازی شهر رقه" مشارکت می‌کنند، لغو کرده است.

موشک ضد هوایی

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، به گفته این مقام آمریکایی، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری این کشور به تازگی محدودیت‌های قانونی تعیین شده در چارچوب قانون کنترل صادرات تسلیحات آمریکا را لغو کرده است، قانونی که بر اساس آن دادن تجهیزات یا خدمات دفاعی به کشورهایی که به طور کامل با تلاش‌های ضدتروریسم آمریکا همکاری نمی‌کنند، ممنوع است.

این مقام آمریکایی خاطرنشان کرد: لغو این محدودیت‌ها توسط وزیر دفاع آمریکا درخواست شده و اوباما نیز آن را امضا کرد. به این ترتیب آمریکا می‌تواند تجهیزات دفاعی و تسلیحاتی را در اختیار شورشیان متحدی که آماده شرکت در عملیات آزادسازی رقه می‌شوند، بدهد. همچنین آمریکا می‌تواند روابطش را با برخی نیروهای ضد داعش در سوریه گسترش داده و تقویت کند.

در همین حال، الیزابت ترودو، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه گفت: موضع آمریکا در مخالفت با تسلیح مخالفان سوری حتی به رغم بازپس‌گیری شهر حلب توسط نیروهای دولتی سوریه تغییر نخواهد کرد.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید