Performancing Metrics

آنچه در برجام به نتیجه رسید برای همه خوب و در عین حال آموزنده است | اتاق خبر
کد خبر: 384067
تاریخ انتشار: 20 آذر 1395 - 19:17
نهاوندیان:
رئیس دفتر رئیس جمهور در یک صبحانه کاری با اعضاء اتاق بازرگانی استکهلم، اتاق بازرگانی بین الملل سوئد و شورای بین الملل صنایع سوئد، ضمن تشریح فرصت های سرمایه گذاری در اقتصادی ایران ، به پرسش های سخنرانان در جلسه پاسخ داد.

بازدید نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور از ایسنا

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمد نهاوندیان در این نشست، دو مولفه «رو به رشد» و «پایدار» بودن را اصلی ترین شاخص های اقتصاد امروز ایران برشمرد و از صاحبان سرمایه و فعالان اقتصادی سوئد برای آشنایی و مطالعه دقیق و بهتر فرصت های اقتصادی کشورمان دعوت بعمل اورد. 

رئیس دفتر رئیس جمهوری  گفت: شرایط ژئوپلیتیک، اقلیمی، اجتماعی، فرهنگی و ویژگی های اقتصادی ایران افق های روشنی را پیش روی فعالان اقتصادی قرار می دهد.

نهاوندیان در تشریح فرصت های مغتنمی که برای همکاری و تعامل بین دو کشور در حوزه های مختلف اقتصادی ایران وجود دارد از حوزه های انرژی، کشاورزی، صنعت و تجارت و حل و نقل نام برد و اظهار کرد: در حالی که شرکت های سوئدی به دنبال گسترش راهکارهای توسعه همکاری های تجاری با دنیا هستند، این حوزه ها از بهترین گزینه ها برای این فعالان اقتصادی محسوب می شود. 

نهاوندیان اولویت های مطرح شده در چشم انداز پنج ساله ایران را فرصتی بزرگ برای سرمایه گذاری از سوی شرکت های خارجی بر شمرد و با اشاره به وضعیت اقتصادی پس از برجام گفت: آنچه در برجام به نتیجه رسید برای همه خوب و در عین حال آموزنده است. 

نهاندیان یادآور شد: تمام نگرانی های مطرح شده در توافق هسته ای غیر واقعی و ساختگی بوده است؛ ما توانستیم از طریق همکاری و مذاکره این نگرانی ها را مرتفع سازیم. این توافق حاصل تعامل سازنده و گفت و گوهای موثر سیاسی همه طرف های مذاکره از جمله کشورهای اروپایی بود که با رفع تحریم ها شرایط را مهیای فعالیت های گسترده اقتصادی کرد. 

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: آنچه امروز انتظار می رود، تعامل گسترده و پایدار اقتصادی شرکت ها و فعالان اقتصادی اروپاست. 
او با بیان اینکه «حاصل برجام، گسترش همکاری های تجاری با ایران است» گفت: اکنون همه به ایران نگاه مثتبی دارند و این نگاه مثبت فرصت های مناسب سرمایه گذاری را فراهم کرده است.   

نهاوندیان همچنین مشکل مراودات بانکی با ایران را به دلیل جریمه های گذشته آمریکا و برخی محدودیت های اوفک مورد اشاره قرار داد و گفت: این ملاحظات سبب شده است تا بانک ها و موسسات مالی غرب با احتیاط بیشتری عمل کنند. اما باید در نظر داشت 
بر اساس برجام تمام تحریم های بانکی مرتبط با هسته ای برداشته شده وتحریم های آمریکایی که به شرکت ها و بانک های اروپایی مربوط می شد نیز لغو شده است. 

رئیس دفتر رئیس جمهور در خصوص روابط ایران و اروپا گفت: در این روابط  به دو چیز نیاز داریم نگاه اینده نگرانه و پایدار و سرعت افزون تر در تعامل ها و تبادلات اقتصادی. 

نهاوندیان همچنین از کمپانی های سوئدی خواست برنامه های خود را برای توسعه روابط بانکی با ایران با سرعت بیشتری دنبال کنند.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید