Performancing Metrics

تویوتا در صدر خودروهای ایمن آمریکا | اتاق خبر
کد خبر: 384122
تاریخ انتشار: 20 آذر 1395 - 10:03
۳۸ خودروی حاضر در بازار آمریکا که در آزمون پیش از سال ۲۰۱۷ موسسه ایمنی IIHS آمریکا بیشترین امتیاز را گرفتند معرفی شدند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از motortrend، در این میان تویوتا با ۹ محصول بهترین شرکت از لحاظ ایمنی بوده و دیگر خودروساز ژاپنی یعنی هوندا با ۵ محصول خود پشت سر آن قرار دارد.

Lexus-RX-350

Lexus-RX-350

موسسه IIHS یک شرکت خصوصی در زمینه بررسی ایمنی جاده ای است و تمام اتومبیل های شرکت کننده در این آزمون مدل های ۲۰۱۶ می‌باشند.

اتومبیل هایی که در آزمون این موسسه شرکت می‌کنند با امتیازهای خوب، قابل قبول، حداقل قابل قبول و ضعیف درجه بندی می‌شوند و خودروهایی که امتیاز خوب یا قابل قبول کسب کنند در بین بهترین های این شرکت در آن سال قرار خواهند گرفت.

در آزمون سال گذشته این شرکت تنها تویوتا پریوس V موفق به کسب رتبه خوب گردید و نه اتومبیل دیگر عنوان قابل قبول را کسب کردند.

به گزارش اخبار خودرو ، آزمون هایی که برای تست این اتومبیل ها برگزار می‌شود عبارت است از برخورد مستقیم از جلو، برخورد ناقص از جلو، برخورد از جناحین، استحکام سقف و حفاظت از سر. از سال گذشته یک آزمون غیرتخریبی درباره عملکرد چراغ های جلو نیز به این فهرست افزوده شده است.

اسامی بهترین اتومبیل های این آزمایش ها به شرح زیر می‌باشد :

اتومبیل های کوچک : شورلت ولت، هیوندای النترا سدان، مزدا ۳، تویوتا کرولا، تویوتا پریوس

اتومبیل های متوسط : هوندا آکورد ۴ در، مزدا ۶، نیسان آلتیما، نیسان ماکسیما، سوبارو لگاسی، سوبارو اوتبک، تویوتا کمری، تویوتا پریوس V و فولکس واگن جتا

اتومبیل های لوکس متوسط : آئودی A4، لکسوس ES 350، ولوو S60 و ولوو V60

اتومبیل های لوکس بزرگ : جنسیس G80، جنسیس G90 و لکسوس RC

اس یو وی های کوچک : مزدا CX-3، میتسوبیشی اوتلندر، نیسان روگ، سوبارو فورستر، تویوتا RAV4

اس یو وی های متوسط : هوندا پایلوت، هیوندای سانتافه

اس یو وی های لوکس متوسط : آکیورا MDX، آکیورا RDX، آئودی Q5، بیوک انویشن، لکسوس NX، لکسوس RX، مرسدس بنز کلاس GLE و ولوو XC60

مینی ون : کرایسلر پاسیفیکا

پیکاپ بزرگ : هوندا ریجلاین

نکته جالب حضور قاطع اتومبیل های ژاپنی و کره ای با ۲۸ نماینده بین ۳۸ اتومبیل این لیست می‌باشد درحالی که خودروسازان آمریکایی تنها ۳ نماینده در این لیست دارند و این نشان از پیشرفت چشمگیر چشم بادامی ها در صنعت خودرو دارد. البته اتومبیل هایی مثل هیوندای توسان نیز نتوانستند حدنصاب لازم برای قرار گرفتن در بین بهترین ها را کسب کنند.

منبع : اخبار خودرو

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید