Performancing Metrics

اهتزاز پرچم مسجد مقدس جمکران بر فراز برج میلاد | اتاق خبر
کد خبر: 384238
تاریخ انتشار: 21 آذر 1395 - 12:38
همزمان با نهم ربیع‌الاول صورت گرفت
مراسم اهتزاز پرچم مقدس مسجد جمکران همزمان با 9 ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) شب گذشته (جمعه 19 آذر ماه) با حضور رئیس و برخی از اعضای شورای شهر تهران، جمعی از خدام مسجد جمکران، مدیرعامل برج میلاد تهران و شهروندان تهران در گنبد آسمان برج میل

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، پرچم مسجد جمکران در کنار پرچم بارگاههای حضرت امیرالمومنین،حضرت اباالفضل(ع)، امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) در قسمت گنبد آسمان برج میلاد و در بلندترین نقطه پایتخت به اهتزاز درآمد.

در ابتدای این مراسم علی درویش پور مدیرعامل برج میلاد تهران، ضمن تقدیر از خانواده های شهدای مدافع حرم حاضر در برج میلاد گفت: سعادت بزرگی است که در سالگرد آغاز امامت حضرت مهدی (عج)، یادمان ملی ایرانیان میزبان خادمان مسجد مقدس جمکران است و پرچم مقدس جمکران همراه با پرچم حرم حضرت عباس، امام حسین، امام علی و حرم حضرت زینب بر دوش خواهد کشید.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین عباس ابراهیمی، معاونت فرهنگی مسجد جمکران نیز ضمن تبریک به مناسبت آغاز امامت حضرت مهدی آخرین ذخیره عالم گفت: مسجد مقدس جمکران یک هزار و 76 سال قبل به امر مبارک امام عصر بنا شد و قریب به 11 قرن است که این مسجد محل عبادت و میعادگاه منتظران امام عصر است.

وی افزود: هر سال در مسجد مقدس جمکران شاهد افزایش مردم هستیم به صورتی که در سال 93 حدود 23 میلیون نفر در مسجد مقدس جمکران حضور پیدا کردند و امروزه بخش عمده ای از مخاطبان مسجد مقدس جمکران نسل جوان است.

در ادامه این مراسم، مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران گفت: باید با شناخت خود و جامعه خود را مهیای ظهور حضرت مهدی (عج) کنیم.

وی افزود: شهید چمران سخنرانی زیبایی در اوایل انقلاب دارد که می گوید انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور حضرت مهدی است که این سخنرانی در اوایل انقلاب بود و بعد از شهادت ایشان به زبان های خارجی ترجمه و منتشر شد.

وی افزود: ملتی که امیدوار است به پیش می رود و شیعه نیز در طول تاریخ همیشه امیدوار بوده است حتی زمانی که خلفای جور دیوار می ساختند و شیعیان را در لای آنها مدفون می کردند حتی آن زمان نیز شیعه امیدوار بود.

چمران افزود: انقلاب اسلامی نیز با امیدواری به پیروزی رسید هیچ کس باور نمی کرد شاه از این مملکت فراری شود ولی وقتی حضرت امام گفت شاه باید برود ، رژیم  تغییر کرد و انقلاب به پیروزی رسید و انشاءالله شاهد پیروزی نیروهای اسلام در یمن، بحرین، عراق و سوریه باشیم.

در پایان این مراسم، نشان خادمی مسجد مقدس جمکران به چمران رییس شورای شهر و درویش پور مدیرعامل برج میلاد از طرف مسجد مقدس جمکران اعطا شد.

 برگزاری مراسم ویژه نورافشانی از دیگر بخش های این برنامه بود که بسیار مورد استقبال شهروندان قرار گرفت. مراسم ویژه نورافشانی همزمان با حمل پرچم از سوی خدام مسجد جمکران در محوطه برج میلاد تهران برگزار شد.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید