Performancing Metrics

وزیر کشور گزارشی درباره برخورد ماموران شهرداری با دستفروشان به مجلس ارائه کند | اتاق خبر
کد خبر: 384405
تاریخ انتشار: 22 آذر 1395 - 03:48
بادامچی:
رییس فراکسیون کار با انتقاد از «برخورد قهرآمیز ماموران شهرداری با دستفروش‌ها» گفت: لازم است‌ هر چه سریعتر وزیر کشور مساله برخورد ماموران شهرداری با دستفروش‌ها را که در مواردی به ضرب و جرح شدید منجر شده،‌ پیگیری کرده و گزارشی به مجلس ارائه کند.

بازار دستفروشان در آخرین روزهای سال - همدان

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمدرضا بادامچی نماینده تهران با اشاره به انتشار فیلم‌ها و اخباری در شبکه‌های اجتماعی درباره برخورد قهرآمیز ماموران شهرداری با دستفروش‌ها گفت: دستفروشی اگر تخلف است،‌ رفتار خشونت‌آمیز ماموران منتسب به شهرداری جرم است. باید بدانیم‌ کسانی که مجبور به دستفروشی شده‌اند اگر شرایط اقتصادی مساعدی داشته باشند،‌ دستفروشی را رها می‌کنند. دستفروش‌ها شهروندان ضعیف و آبرومند این جامعه هستند. بهتر است به ‌جای برخورد خشن و ضرب و جرح آنان‌ به ساماندهی مفید و مدیریت کارآمد مساله تلاش کنیم.

به گفته وی، در وضعیت نابهنجار اقتصاد کشور، بیکاران از روستاها و شهرهای کوچک به کلان‌شهرها مهاجرت می‌کنند و برای رفع گرسنگی، به دستفروشی روی می‌آورند. اگرچه دستفروشی کاری کاذب است اما قطعا بهتر از صدها شغل کاذب دیگر و از مهمتر آبرومندتر از جرایمی مانند دزدی و قاچاق است.

رییس فراکسیون کار با اشاره به انتشار اخبار و فیلم‌هایی در شبکه‌های اجتماعی از برخورد خشن ماموران منتسب به شهرداری با دستفروش‌ها گفت: این رفتارها دل هر انسانی را به درد می‌آورد. رفتارهای خشن این ماموران ورزیده با مردم بیچاره، افکار عمومی را به شدت جریحه‌دار کرده است.

بادامچی ادامه داد: باید پرسید چه کسی اجازه این برخورد قهرآمیز را به شهرداری داده است؟ تنها نیرویی که طبق قانون مشروعیت کاربرد زور را دارد، نیروی انتظامی است. اگر آنان جرمی مرتکب شده اند که ناگزیر از رفتار قاهرانه هستیم، باید نیروی انتظامی با رعایت موازین مرتبط اقدام کند نه ماموران شهرداری. البته آنان جرمی در این حد مرتکب نشده‌اند که به این صورت کتک بخورند.

وی در پایان تاکید کرد که لازم است‌ هر چه سریعتر وزیر کشور مساله برخورد ماموران شهرداری با دستفروش‌ها را که در مواردی به ضرب و جرح شدید منجر شده،‌ پیگیری و گزارشی را به مجلس ارائه کند.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید