Performancing Metrics

وزیر خارجه انگلیس بر دوستی میان کشورش با عربستان تاکید کرد | اتاق خبر
کد خبر: 384424
تاریخ انتشار: 22 آذر 1395 - 06:21
وزیر امور خارجه انگلیس در کنفرانس خبری با همتای عربستانی‌اش در شهر ریاض بر روابط نزدیک کشورش با عربستان تاکید کرده و گفت، در چنین روابطی "روراستی" مهم است.

بوریس جانسون

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، این اظهارات بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس که در جریان سفر یکشنبه او به ریاض ایراد شدند چند روز بعد از انتشار یک سری اظهارات انتقاد آمیز او از عربستان مطرح می‌شوند.

جانسون در کنفرانس خبری مشترکی با عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان در شهر ریاض گفت که نگرانی عمیقی نسبت به مصائب یمنی‌ها دارد اما در عین حال تصدیق می‌کند که ریاض از بابت درگیری‌های یمن با تهدید شدیدی روبرو است.

جانسون گفت: من به اینجا آمده‌ام تا بر دوستی موجود میان عربستان و انگلیس تاکید کنم و این دوستی چیزی است که رو به توسعه و گسترش است.

جانسون خاطرنشان کرد: البته شایسته است که بگوییم ما به روراستی در رابطه مان اعتقاد داریم. اکنون زمان آن است که ما درباره اقدامات مثبتی که با همکاری یکدیگر انجام می‌دهیم صحبت کنیم.

روز پنجشنبه هفته گذشته تصاویری در رسانه‌های انگلیس پخش شد که در آنها بوریس جانسون، عربستان به عنوان هم پیمان انگلیس را متهم به دامن زدن به جنگ‌های نیابتی در خاورمیانه کرده بود. با این حال بعد از طرح این اظهارات از سوی جانسون، سخنگوی ترزا می، نخست وزیر انگلیس گفت: حرف‌های او بازتاب سیاست عملی دولت انگلیس نیست.

در کنفرانس خبری جانسون با وزیر خارجه عربستان، عادل الجبیر در پاسخ به اینکه آیا ریاض پیام‌های متفاوتی را از انگلیس دریافت کرده گفت: مطلقا خیر.

عادل الجبیر گفت که اظهار نظرهای جانسون به غلط تفسیر شده‌اند و انگلیس و عربستان برای مدتی طولانی و نزدیک به ۱۰۰ سال است که روابط راهبردی با یکدیگر داشته‌اند.

انتهای پیام/

کد: 94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید