Performancing Metrics

انهدام باند کشوری «سند نمره» + عکس | اتاق خبر
کد خبر: 384430
تاریخ انتشار: 22 آذر 1395 - 07:04
معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام باند بزرگ سرقت و سند نمره خودرو در تهران خبر داد و گفت که اعضای این باند در نقاط مختلف کشور دستگیر شدند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در تاریخ ۲۶ شهریور ماه امسال پرونده‌ای مبنی بر سرقت خودرو به همراه یک متهم از کلانتری ۱۳۵ آزادی به پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد و محتویات پرونده حکایت از آن داشت که متهم با نام جعلی علیرضا محمدی در حین سرقت یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ توسط مأموران کلانتری ۱۳۵ آزادی دستگیر و در بازرسی بدنی از وی یک قبضه سلاح کمری به همراه چند تیر جنگی کشف و ضبط شده است.

در ادامه با توجه به کشف اسلحه کمری از متهم، پرونده مقدماتی با موضوع سرقت مسلحانه تشکیل و مشخص شد که متهم با هویت واقعی حسین. س ۲۶ ساله از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت خودرو و سند نمره است که با کسب این اطلاعات طی هماهنگی صورت گرفته و برای انجام تحقیقات تخصصی در خصوص سرقت های خودرو، متهم در اختیار اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

حسین پس از انتقال به اداره دوم پلیس آگاهی، در ابتدا منکر هرگونه ارتکاب سرقت و معرفی همدستان خود شده، اما در ادامه مشخص شد که وی با افراد سابقه دار و تحت تعقیب پلیس و مراجع قضایی در ارتباط بوده و به‌همراه این افراد با تشکیل باندی ۱۲ نفره اقدام به سرقت انواع خودروهای سواری از جمله زانتیا، پژو ۴۰۵، پژو پرشیا، پژو روآ و سمند به صورت عادی و مسلحانه درمناطق غرب تهران به‌ویژه در شهرک اکباتان، شهرک آپادانا و شهرک غرب اقدام کرده‌اند.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهم به عنوان سرکرده گروه و سارق اصلی خودروها، خودروهای مسروقه را در اختیار همدستان خود به نام های، "امیر. ل" به عنوان تغییر دهنده ارکان اساسی خودرو و ساکن شهرستان کامیاران، احسان. ر به عنوان شریک در سرقت ها و ساکن شهرک اندیشه، رضا. س به عنوان همدست و انتقال دهنده خودروهای مسروقه به غرب کشور، اسماعیل. م به عنوان مالخر خودروهای مسروقه، ساکن شهرستان کرمانشاه، فرهاد. چ به عنوان سارق، همدست و فروشنده خودروهای "سند نمره" و ساکن شهرستان فردیس، موسی. م به عنوان مال خر و فروشنده خودروهای سند نمره در منطقه ملارد، بهمن. خ به عنوان سارق، همدست و انتقال دهنده خودروهای مسروقه به غرب کشور و ساکن شهرستان شهریار، کیانوش. م به عنوان مالخر خودروهای مسروقه و ساکن شهرستان کرمانشاه، پرویز. م  به عنوان مالخر خودروهای مسروقه و ساکن شهرستان کرمانشاه، علی. ب به عنوان مالخر خودروهای مسروقه و ساکن شهرستان کرمانشاه و مجید. ش به عنوان سارق و همدست در سرقت ها و ساکن شهرستان کرمانشاه  قرار داده است.

با شناسایی هویت و مخفیگاه تمامی اعضای گروه، هماهنگی لازم با شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران انجام شد و کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اخذ نیابت قضایی به شهرستان‌های کامیاران، کرمانشاه، فردیس، ملارد، شهریار، کنگاور، صحنه، سنندج، سنقر و اسلام آباد غرب اعزام شده و طی چندین شبانه روز کار فشرده پلیسی موفق به دستگیری تمامی متهمان شدند.

در بازرسی از منازل، مخفیگاه‌ها و محل‌های فعالیت متهمان، مقادیر زیادی از آلات و ادوات ارتکاب جرم از قبیل شاه کلید، اسناد و مدارک متعلق به خودروهای تصادفی، قولنامه‌های تنظیمی جهت خرید و فروش خودروهای سند نمره و ... کشف شد. همچنین در ادامه تحقیقات و با انتقال متهمان و مدارک به‌دست آمده از آنها به اداره دوم پلیس آگاهی تهران، بیش از ۵۰ دستگاه از انواع خودروهای مسروقه سند نمره شامل انواع خودروهای پژو، زانتیا، نیسان وانت، سمند و... شناسایی شد و کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی با اخذ نیابت‌های قضایی به شهرستان‌ها و استان‌های مختلف کشور اعزام شده و اقدام به کشف و انتقال خودروهای مسروقه به تهران کردند.

 در بررسی ارکان هویتی خودروها نیز هویت اصلی مالباختگان و زمان دقیق سرقت‌ها استخراج شد.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه صفدر جان پرور، معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به پیچیدگی این پرونده در شناسایی مخفیگاه متهمان پرونده و کشف ده‌ها دستگاه خودرو مسروقه سند نمره، گفت: با شناسایی مالباختگان و پس از سیر مراحل قضایی و پلیسی، کلیه خودروهای کشف شده به مالباختگان مسترد شد و متهمان پرونده نیز با صدور قرار از سوی بازپرس پرونده روانه زندان شدند.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید